Genel Bilgi
Kod | STA730 |
Ad | Desen II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MUZAFFER TİRE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
-Sanatsal kimliklerin oluşmasına yönelik, değişik anlatım biçimlerinde farklı teknik ve malzemelerle uygulama çalışmaları yapmak ve sanat tarihinde yer alan ürünlerin konu-kavram-teknik, biçim-içerik açısından kuramsal analizleri yapılarak, kavramsal düşünme biçimi içinde kendine özgü sanatsal bir dil yaratır.
Dersin İçeriği
-Bu Atölye dersi öğrencinin lisans döneminde edindiği sanatsal donanımı, daha bilinçli bir şekilde kullanmasına olanak sağlayacak çalışmayı içerir. Öğrencinin bilgi birikimine, becerilerine, yaratıcı bir boyut kazandırması amacıyla bu ders bir proje ile desteklenerek sürdürülür. Resmin temel verileriyle (renk, biçim, kompozisyon vd.)bireyin özgün sanatsal bir dile ulaşması amaçlar.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Çizgi ve Eller-YKY yayınları
Notlar
Sanatçı defterleri-YKY yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için deneysel yöntem ve teknikleri kullanır. |
ÖÇ02 | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
ÖÇ03 | Sanatın üretim ve öğretim süreç.lerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır |
ÖÇ04 | Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Boya deseninin incelenmesi ve boya çalışmalarında çizginin aktif gücü | Anlatım ve örnekleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Deneysel çalışmalar-1 | Anlatım ve eleştiri | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
3 | Deneysel çalışmalar-2 | Anlatım | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Portfolyo |
4 | Anatomik yapı üzerine leke ve çizgi araştırmaları | eleştirel Anlatım | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
5 | Deneysel çalışmalar-3 | yorum | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
6 | Deneysel çalışmalar-4 | yorumla Anlatım | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
7 | Figürden yola çıkarak çizgisel soyutlama çalışmaları | örnekleme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Portfolyo |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
|
9 | Deneysel çalışmalar-5 | yorumla yaklaşım | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
10 | Deneysel çalışmalar-6 | doğaçlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
11 | Ele alınan konunun çizgisel yazımı | örnekle Anlatım | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
12 | Sanatçı psikolojisinin çizgi karakterine yansımasının incelenmesi | öz Anlatım | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Sözlü Sınav, Ödev |
13 | Çalışmaların yeniden gözden geçirilmesi ve değişik desen anlayışlarının kaynaklardan incelenmesi-1 | malzemeler | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Portfolyo |
14 | Çalışmaların yeniden gözden geçirilmesi ve değişik desen anlayışlarının kaynaklardan incelenmesi-2 | kaynakçalar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
15 | Ürünlerin seçimi ve incelenmesi | dosyalar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |