Genel Bilgi
Kod | STA716 |
Ad | Çağdaş Kumaş Tasarımında Ürün Geliştirme II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
1970 ler itibari ile moda akımları hakkında bilgi sahibi olma ve değişim parametrelerini inceleyebilme
Dersin İçeriği
1970 ler itibari ile moda akımları ve etkileyen faktörlerin incelenerek nedenleri ile ortaya konulması ve tekstil tasarımındaki etkileri
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yoktur
Kaynaklar
HANDLEY Susannah Nylon The Story of a Fashion Revolution The john Hopkins University PressUSA 1999
Notlar
LEHNERT Gertrud A History Of Fashion in The 20th Century KönemanGermany 2000
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1970 ler itibari ile moda akımları hakkında bilgi sahibi olabilme |
ÖÇ02 | Moda akımları ile ilgili değişim parametrelerini anlayabilme |
ÖÇ03 | Geçmiş moda akımlarının güncel moda akımlarına yansımalarını farkedebilme |
ÖÇ04 | Geçmiş ve günümüz moda akımları arasında ilişki kurabilme ve koleksiyon hazırlayabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, kumaş tasarımı hakkında genel bilgiler verilmesi. Araştırma konularının ve tasarım temaların belirlenmesi. | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
2 | 1950 ler, new look | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | 1960 lar, uzay çağı modası ve yeni malzemeler | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bilgi çağı ve post modernizm kavramları | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İletişimin ve etkileşimlerin kumaş tasarımına etkileri | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Japon tasarımcılar | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Disco çağı, 1980 ler, couture'ün yeniden canlanması, | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Sokak modası | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | 1990lar, grunge | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Spor giyim ve moda | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ödev sunumları | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Ödev sunumları 1 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Ödev sunumları 2 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Ödev sunumları 3 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |