STA704 Heykel Atölye II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA704
Ad Heykel Atölye II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUAT KARAASLAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Üç boyutlu düşünme ve üretim biçimlerine dönük olarak, özgün çalışmalar yapmak.

Dersin İçeriği

Doğa formlarından yararlanarak, üç boyutlu çalışmaların yapıldığı ve üzerinde tartışmaların yürütüldüğü bir derstir

Dersin Ön Koşulu

Hayır

Kaynaklar

Norbert Lynton, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi , 1982 Semra Ögel, Çevresel Sanat, İTÜ Mimarlık Fak Yay. 1977 1000 Olağanüstü Heykel, Joseph Manca-Patrick Bade, Sirroco Yay.2007 Çağdaş Sanat Nasıl Okunur, Michael Wilson, Hayalperesy Yay.2015 Sculpture Today, Judith Collins, Phaidon Press Inc. 2007 Anatomy for the Artist, Sarah Simblet, Darling Kindersley Lim. 2001. Rodin, Bernard Champingneuelle, Thames and Hudson yay. 1988. Heykel ve Sanat Kuramları, Özi Huntürk, Hayalperest yay. 2016. Çağdaş Sanat ve Yeniden Üretim, Figen Girgin, Hayalperest Yay. 2018. Modern Sanattan Sonra, David Hopkins, Hayalperest Yay. 2018.

Notlar

Merkezi Kütüphane


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Heykel sanatında içinde yaşanılan dönemin anlayış ve gerçeklerine uygun olarak bir sanatsal problemin çözümüne dönük üç boyutlu tasarımlar yapar
ÖÇ02 Heykelde, kütle-detay, boşluk-doluluk,negatif-pozitif hacimler,uyum-zıtlık gibi birbirini tamamlayan değerleri bilir,
ÖÇ03 Doğal formların plastik çözümlemelerini bilir
ÖÇ04 Sanatsal bir ürün oluşturmada, farklı konu teknik ve malzemelerle, bir problemin çözümüne dönük araştırmalar yapabilir
ÖÇ05 Anıtsal tasarımlar yapabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. 4
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Canlı modelden etüd çalışması için ön hazırlık.(konstrüksiyon hazırlamak,örneklerin incelenmesi, kil hazırlığının yapılması Kilin plastik kıvama getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
2 Canlı model çalışmasının heykel eğitimindeki önemi üzerine teorik tartışma , modeli ayrıntılarıyla inceleme, bütün ve parçalar arasında ilişki kurma Anatomi atlaslarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Canlı modelden desen çizimi, modeli doğru olarak çizgiyle ifade edebilme Desen çizimi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 1/1 ölçülerinde modelden kil etüt çalışmasına başlangıç Model üzerinden küçük kroki çizimlerinin yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Canlı modelden etüt çalışması Ders anlatımı ve eleştiri Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Canlı modelden etüt çalışmasına devam edilmesi Ders anlatımı ve eleştiri Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 modelden ayrıntılar üzerine konuşma Değerlendirme ve eleştiri Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Canlı modelden etüt çalışmasının bitirilmesi ve eleştirilerin yapılması Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Çalışmanın kalıplandırılması ve dökümü Çalışmalar üzerine eleştiriler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Figüratif kompozisyon çalışması için örnek çalışmaların incelenmesi ve seçilen tema üzerinde tartışma, Çalışmalar üzerine eleştiriler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Figüratif kompozisyon çalışması için kostrüksiyon hazırlama ve yapılan eskizlerin değerlendirilme Çalışmalar üzerine eleştiriler Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Figüratif kompozisyon çalışması Çalışmalar üzerine eleştiriler Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Figüratif kompozisyon çalışmasına devam edilmesi Çalışmalar üzerine eleştiriler Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 kompozisyon çalışması üzerine genel değerlendirme yapılması Çalışmaların izlenmesi ve eleştiriler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 06:12