Genel Bilgi
Kod | STA1803 |
Ad | Etnekoreoloji Tarihi ve Teorisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders; Kültür ve dans arasında varolan ilişkiyi Antropolojik bakış ile ele alarak, bu ilişkinin tarihsel olarak kültürlerde nasıl somutlaştığı göstermeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu derste, yerel dans tarihi ve teorileri ele alınacaktır. Bu bağlamda araştırma ve sahneleme tarihi pozitivist ve post modern paradigmalar bağlamında tartışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
ön koşul aranmaz
Kaynaklar
Lepecki, A. DANS TARİHÇİLİĞİ ve DANS ÇALIŞMALARI: YAKLAŞIMLAR ve TARTIŞMALAR.
Notlar
Sümbül, M. (2010). An Etnocoreological Analysis Of Güvenç, B. İnsan ve Kültür, Boyut Yayınları, İstanbul 2010. And, M. Oyun ve Büğü Yapı Kredi Yayınları Regional Folk Dance Of Şirvani. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(1), 36-44.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dansın tarihsel sürecini kavrar, diğer alanlarla ilişkisini kurar |
ÖÇ02 | Dans antropolojisi araştırma metodolojini bilir. |
ÖÇ03 | Dansın kültürün diğer örüntüleri ile bağını kurar |
ÖÇ04 | Kültürlerin danslarını karşılaştırmalı olarak anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve işleyişi | gerekmez | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Antroploji, Kuramları, yöntemi | okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kültür ve Dans | okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Dans Tipleri ve Halk Dansları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Yerel Kültür ve sahne | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Dans etnolojisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
7 | Dans etnografisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara sınav | bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Portfolyo |
9 | Türkiye'de Halk Dansları Çalışmala | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Dansın doğası ve Etnokoreoloji | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Etnokoreoloji ve Toplumsal Cinsiyet Perspektifi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Etnokoreoloji alan araştırmaları | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Etnokoreoloji araştırmaları yazımları | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Etnokoreoloji araştırmaları sunumu | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Etnokoreoloji araştırmaları sunum tartışmalrı | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Final sınavı | bireysel hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Portfolyo |
17 | Final Sınavı | bireysel hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |