STA897 Yüzyıllık Süreçte Giysi Tasarımı Eğilimleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA897
Ad Yüzyıllık Süreçte Giysi Tasarımı Eğilimleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

-Moda tarihini sosyal, kültürel ve sanatsal açıdan inceleyerek öğrenciye toplumsal olguları okuyabilmesi için temel kazandırmak, önemli tasarım anlayışlarının modadaki yansımalarını okuyabilmek, önemli tasarımcıları ve sitillerini tanımak.

Dersin İçeriği

-Sanat eserini düzenleyen elemanlar (çizgi, doku, form, şekil, mekan) ve ilkeler (ritim, hareket, denge, vurgu, kontrast, birlik, bütünlük, çeşitlilik) ,iki boyutlu uygulama çalışmaları, iki ve üç boyutlu sanat eserlerinde bu eleman ve ilkelerin ilişkisi, tasarım eleman ve ilkeleri ile biçim ve içerik ilişkisini dikkate alan özgün çalışmalar gerçekleştirilir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Morris, Bethan. 2006. Fashion Illustrator. Chine, Laurence King Punlishing.

Notlar

Pao & Paws. 2004. Clin d'oeil:A New Look at Modern Illustration . Book Industry Services. Nii, R. (2002). 20th Century-Second Half. Akiko Fukai (Ed.), The Collection of the Kyoto Costume Institute Fashion: A History from the 18th to the 20th Century içinde (s.509-709). Köln: Taschen


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Giysi tarihini ve gelişimini inceleyerek giyim konusunda temel bir görüş sahibidir.
ÖÇ02 Tasarımların esinlendikleri kültür ve zaman dilimlerini algılar, analiz eder.
ÖÇ03 Tasarımı etkileyen sosyal, kültürel sanatsal etmenleri tanımlar.
ÖÇ04 Modanın bugününü ve geleceğini belirli bir oranda görüp anlamlandırabilir.
ÖÇ05 Tasarimları için geçmişe dair nasıl araştırma yapacağını bilir, esinlenmeleri için kaynak araştırmasını bilinçli bir şekilde yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanımı ve içeriği, kostüm tarihi ve moda tarihi Giysi tasarımlarının sosyolojik etkileri hakkında ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tasarım eğilimlerini belirleyen faktörler, Giysi- kültür, giysi-moda ilişkisi. Moda Döngüsü ve Moda Eğilimleri Tasarım eğilimlerini belirleyen faktörlerle ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Tekstilde Endüstri Devrimi endüstri devrimi hakkında ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası
4 Moda ticaretinde öngörme ve geleceği yönlendirmeye yönelik dinamikler ve uygulamalar. Farklı kültürlerde renk, desen, tarz ve gereksinimleri üzerine ön araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim
5 Haute Couture, Hazır Giyim Ve Giyilebilir Sanat Haute Couture, Hazır Giyim Ve Giyilebilir Sanat konularında literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Örnek Olay, Tartışma
6 Tekstil ve giyim stillerinin etnik yansımaları, toplumsal olaylara yön veren politik, ekonomik, psikolojik etmenler ve sanatsal olayların tasarım eğilimleri üzerindeki etkilerinin irdelenmesi. Sanatsal etkinliklerin tasarım trendlerine etkisi araştırılmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim, Beyin Fırtınası
7 Endüstri Devrimi Sonrası Tasarım Hareketleri (1880-1914) Arts and Crafts, Art Nouveau, Wienner Werkstätte, Paul Poiret (1879-1944), Modernizm, Bauhaus, Art Deco,… Endüstri Devrimi Sonrası Tasarım Hareketleri ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
8 Yarıyıl Sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 20. Yy.da dönemleri etkileyen tasarım ekolleri ve tasarımcıların renk, desen ve stillerinin incelenmesi. 20.yyda dönemleri etkileyen tasarım ekolleri ve tasarımcılar araştırılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Örnek Olay, Beyin Fırtınası
10 Yeni bir yüzyıla girerken klasik ve modern tasarım eğilimlerinin araştırılması ve sorgulanması Klasik ve modern tasarımlarla ilgili görsel toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası
11 21.y.y da dönemleri etkileyen tasarım ekolleri ve tasarımcıların renk, desen ve stillerinin incelenmesi 21.y.y da dönemleri etkileyen tasarım ekolleri ile ilgili ön araştırma yapılmalı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
12 Yavaş Hareketi, Yavaş Moda Tasarımı ve Sürdürülebilirlik Konuyla ilgili literatür araştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma
13 Başarılı Çağdaş modacıların giysi tasarımları eğilimlerinin incelenmesi. Çağdaş modacılar hakkında ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
14 Günümüzde tekstil ve giysi tasarımcılarının stil yaratma, marka oluşturma ve popüler moda eğilimleri içerisinde var olabilme çabalarını tartışma, çağdaş çözüm önerileri sunma. Günümüzde tekstil ve giysi tasarımcılarının stil yaratma, marka oluşturma üzerine çağdaş çözüm önerileri hazırlanmalı. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası, Tartışma
15 Moda eğilimleri ile ilgili araştırma sunumu Moda eğilimleri ile ilgili araştırma sunumun dosyalarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası
16 FİNAL Sınavı FİNAL Sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 FİNAL Sınavı FİNAL sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.11.2022 06:58