Genel Bilgi
Kod | STA886 |
Ad | Mekan Tasarım ve Planlamasında Anlam ve Çözümleme: Tarihsel Süreç |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
İç mekanların ve donatısının gündelik yaşam pratikleri bağlamındaki tarih içindeki değişim ve dönüşümünü anlatılmak.
Dersin İçeriği
Mekan ve kabuk, zamana ve coğrafyaya bağlı olarak farklı çehrelere bürünmüştür. Mekan olgusunun ve donatısının gündelik yaşam pratikleri bağlamındaki değişim ve dönüşümü irdelenmektedir. Konu ağırlıklı olarak mekan tasarımı ve düzenlemeleri üzerinden ele alınmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Kathryn B. Hiesinger and George H. Marcus, Landmarks of Twentieth-Century Design: An Illustrated Handbook, 1995. * Charlotte and Peter Fiell, Design of the 20h Century, Taschen, * Robbie G. Blakemore, A History of Interior Design an Furniture From Ancient Egypt to Nineteenth Century Europe, Wiley, 2005. ** Oya Boyla, Mobilya Tarihi, İstanbul, 2012.
Notlar
iç mekan tasarımı ile ilgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İç mekan ve mobilya tasarımında dönemleri ve akımları ayırt eder |
ÖÇ02 | Teknolojik gelişmenin ve toplumsal değişmenin mekana ve mobilyaya yansımasını bilir |
ÖÇ03 | Mekan- mobilya ilişkisini eleştirel bakışla değerlendirir |
ÖÇ04 | Akımlara ve dönemlere göre mekan tasarımı ilkelerini bilir ve anlatır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, dersin kaynakları, işlenme ve değerlendirme yöntemi hakkında bilgi verilmesi. İç mekan düzenleme, bezeme ve mobilya ilişkin temel kavramlar. | ilk derste ön hazırlık gerekmemektedir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | iç mimarlık tarihinin temel kavramları | makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | iç mimarlıkta anlam sorunsalı | makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | iç mimarlıkta mekan çözümleme | makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
5 | mekansal işlevin türevleri | makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
6 | antik dönemde konut mekanlarının çözümlenmesi | makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Antik Mısır döneminde iç mekan düzenleme ilkelerinin ve anlamın çözümlenmesi | konu hakkında makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | ara sınav | ödev hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Antik Roma döneminde iç mekan düzenleme ilkelerinin ve anlamın çözümlenmesi | makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Rönesans döneminde iç mekan düzenleme ilkelerinin ve anlamının çözümlenmesi | makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | barok ve rokoko stillerinde iç mekan düzenleme ilkelerinin ve anlamının çözümlenmesi | makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | endüstri devriminin mekan tasarımına etkileri, teknolojik gelişmelere atfedilen anlam | makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | 20. yüzyıl mimarlık akımlarının konut tasarımına etkilerinin çözümlenmesi | makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | 20. yüzyılda form ve işlevde ortaya çıkan değişiklikler | makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | 20. yüzyıl sonunda form ve işlevde ortaya çıkan değişiklikler | makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | final sınavı | ödev hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | final sınavı | ödev hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |