STA882 Tasarım Atölyesi II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA882
Ad Tasarım Atölyesi II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ


Dersin Amacı / Hedefi

İletişim tasarımının gelişmiş kavramları, tasarım üretim süreci ve bileşenleri üzerine araştırma ve rapordan oluşan çalışmalar yapmak amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Tasarım kültürünün toplumsal dinamikler ve iletişim açısından önemi ve uygulama biçimleri

Dersin Ön Koşulu

Ders ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Garfield, S. Tam Benim Tipim, Domingo Yayınevi Armstrong, H. Grafik Tasarım Kuramı Tasarım Alanından Okumalar, Espas Kuram Sanat Yayınları.

Notlar

İlgili çevrimiçi siteler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gelişmiş düzeyde iletişim ve grafik tasarım problemleri üzerinde çalışır
ÖÇ02 Proje konularını nesnel araştırmalardan ve kuramsal bilgiden yararlanarak oluşturur
ÖÇ03 Güncel tasarım dünyasını ve gelişmiş literatürü takip eder
ÖÇ04 Görsel iletişim alanında yeni, özgün, etkili çözümler ve uygulamalar üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar .
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir,
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş, amaçlar, hedefler, yaratıcılık ve tasarım üzerine tartışma Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 2.Konu seçimi ve konuların tartışılması 2.Yazılı ve görsel kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
3 3.Proje öncesi altyapı görüşmeleri 3.Yazılı ve görsel kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
4 4.Proje öncesi altyapı görüşmeleri 4.Yazılı ve görsel kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
5 5.Proje öncesi yaratıcılık çıkış noktası üzerine denemeler 5.Yazılı ve görsel kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
6 6.Proje öncesi yaratıcılık çıkış noktası üzerine denemeler 6.Yazılı ve görsel kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
7 7.Elde edilen bulguların sunumu 7.Yazılı ve görsel kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 9Projenin oluşmasına yönelik eskiz incelemeleri 9.Yazılı ve görsel kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
10 10.Projenin oluşmasına yönelik eskiz incelemeleri 10.Yazılı ve görsel kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
11 11.Projenin oluşmasına yönelik eskiz incelemeleri 11.Yazılı ve görsel kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 12.Projenin oluşmasına yönelik eskiz incelemeleri 12.Yazılı ve görsel kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
13 13.Projenin oluşmasına yönelik eskiz incelemeleri 13.Yazılı ve görsel kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
14 14.Projenin medyumunun tartışılması 14.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
15 15.Proje sunumu ve düşünceler. 15.Yazılı ve görsel kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 11:37