STA881 Mimaride Kullanılar Camlar I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA881
Ad Mimaride Kullanılar Camlar I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi SUNA ÇETİN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Camın tanımını, özelliklerini, mimaride kullanılan cam çeşitlerini, özelliklerini üretimini kavramaktır.

Dersin İçeriği

Yapı malzemesi olarak camın tanımı ve özellikleri, mimaride kullanılan camların sınıflandırılması (normal cam, yüzey kaplamalı cam, güvenlik camları, cam tuğlalar, tabakalı camlar v.b.), mimari tasarımda cam benzeri malzeme kullanımı (pleksigals, polikarbonat vb.)

Dersin Ön Koşulu

Dersin önkoşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Cam Mimarlığı, Paul Scheerbart

Notlar

Konuyla ilgili araştırma makaleleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Camların tarihsel süreçlerini açıklar.
ÖÇ02 Camın oluşumunu tanımlar.
ÖÇ03 Cam türlerini kendi ifadesi ile açıklar.
ÖÇ04 Camın tasarım malzemesi olarak kullanımının önemini belirtir.
ÖÇ05 Camın kullanıldığı mekanları açıklar.
ÖÇ06 İç ve dış mekanda kullanılan camların üretim yöntemlerini açıklar.
ÖÇ07 Mimaride kullanılan camların aydınlatma açısından önemini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar .
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir,
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Camların tarihsel süreçleri Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dünden bugüne camın gelişimi Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Cam türleri Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Mimaride kullanılan cam türleri Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Özel camlar Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
6 Özel camların sınıflandırılması Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Camın tasarım malzemesi olarak kullanımı Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Camın mimaride tasarım malzemesi olarak kullanımı Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Camların iç ve dış mekanda kullanımları Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 İç ve dış mekanda kullanılan camların üretim yöntemleri Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 İç ve dış mekanda kullanılan camların teknik özellikleri Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Dünyada mimaride kullanılan camlara ait çeşitli görsellerin araştırılması Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
14 Mimaride kullanılan camların teknik açıdan değerlendirilmesi Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Mimaride kullanılan camların aydınlatma açısından incelenmesi Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 05:52