Genel Bilgi
Kod | STA848 |
Ad | Giydirme Cephe Sistemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ |
Dersin Amacı / Hedefi
Giydirme cephe sistemlerini tanıtmak, bu sistemlerin tasarım ve uygulama ilkeleri hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriği
Dış duvar kavramı ve gelişimi, giydirme cephe kavramı, giydirme cephelerin mimarideki yeri ve önemi, giydirme cephelerin tarihsel gelişimi. Giydirme cephelerin sınıflandırılması. Ağır giydirme cepheler, hafif giydirme cepheler, Giydirme cephelerde kullanılan malzemeler, bileşenler, bağ-lantı ögeleri vb. Cephe sistemlerinin uygulanması.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Gibbs, J. (2005). Interior design. Laurence King Publishing.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çağdaş mimari tasarıma uygunluğu anlamak için örnek projeler üretir. |
ÖÇ02 | Cephe sistemlerinin prenseplerini ve detaylarını açıklayabilecek ve detaylarını çizer. |
ÖÇ03 | Tasarım ve yapım aşamasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm yollarını kavrar. |
ÖÇ04 | Cephelerde kullanılan malzemeler, bileşenler, bağlantı ögelerini öğrenme uygulama becersine sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dış duvar kavramı ve gelişimi. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Giydirme cephe kavramı Giydirme cephelerin mimarideki yeri ve önemi. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Giydirme cephelerin tarihsel gelişimi. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Giydirme cephelerin sınıflandırılması. Ağır ve hafif giydirme cepheler. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Metal çerçeveli cam giydirme cepheler, sınıflandırılması, türleri. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Giydirme cephelerde kullanılan malzemeler. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Giydirme cephelerde kullanılan bileşenler, bağlantı ögeleri. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Çubuk (stick) sistem, düşey ve yatay taşıyıcılı ünite sistem. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Ünite sistem, panel sistem, kolon ve parapet kaplamalı sistem. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Baskı profilli sistem (Kapaklı sistem). | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Taşıyıcı macunlu sistem. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Karma sistem ve panel sistem. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Cephe sistemlerinin uygulanması Tasarım ve yapım aşamasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Uygulama örnekleri. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |