Genel Bilgi
Kod | STA844 |
Ad | Yapıda Akustik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ |
Dersin Amacı / Hedefi
İç mimarlıkta mekanların sessel ve işitsel açılardan donanımına yönelik olarak öğrencinin çeşitli mekanların akustik konforunun sağlaması yönünde öğrenciye bilgi ve görüş kazandırılması.
Dersin İçeriği
İç mimarlık uygulamalarında akustik konusunda malzeme, detaylama, uygulama.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Dodsworth, S., & Anderson, S. (2015). The fundamentals of interior design. Bloomsbury Publishing.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çeşitli fonksiyonlardaki iç mekanlarda tasarım aşamasından başlayarak mekan formlarını belirler. |
ÖÇ02 | Duvar, döşeme ve tavanlarda ses yayılımı, yansıması, yutulması konularında etkin çözümler üretir. |
ÖÇ03 | Mekanlarda akustik konforun inceleme becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Modellemelerden elde edilen sonuçların değerlendirilmesi. Elde edilen sonuçlara göre tasarımlarda düzenlemelerin yapılmasını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Mekan-Akustik ilişkisi, tanımlar, temel kavramlar. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
2 | Sesin tanımı ve niteliği | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
3 | Sesin tanımı ve fiziksel özellikleri | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
4 | Ses-malzeme-yüzey ilişkisi: Geçme, yutulma, yansıma. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
5 | Akustik elemanlar | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
6 | Ses geçişi ve yansıması kontrolünde kullanılan malzemeler. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
7 | Fonksiyon ve geometrilerin açıklanması. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Hacim akustiğine giriş. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
10 | Mekan akustiğini etkileyen faktörler, reverberasyon. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
11 | Hacim akustiği, küçük büyüklükteki mekanlar. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
12 | Hacim akustiği, orta büyüklükteki mekanlar. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
13 | Hacim akustiği, büyük mekan ve salanlor. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
14 | Hacim akustiği, seslendirme amaçlı özel mekan tiplerine göre akustik konforun incelenmesi. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
15 | İlgili standart ve yönetmelikler. | Teorik anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |