Genel Bilgi
Kod | STA820 |
Ad | Tasarımda Cam Teknolojisi II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Camın özelliklerini kavrayarak, Cam oluşumunun temellerini, cam oluşumunun basamaklarını saptar. Camı oluşturan hammaddelerin özelliklerini kavrayarak, camın ergimesi ve şekillendirilmesi üzerine etkilerini açıklar
Dersin İçeriği
Cam ve camın özellikleri, camın tasarımda kullanımı, cam ve seramik tasarımı
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
CAM VE ÇAĞDAŞ TASARIM İÇİNDEKİ YERİ Prof. Önder KÜÇÜKERMAN
Notlar
Glass-Ceramic Technology, 3rd Edition | Wiley
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Camın artistik amaçlı kullanımını kavrayabilir |
ÖÇ02 | Cam ürünü şekillendirebilir |
ÖÇ03 | Cam ürünün bütün özelliklerini açıklayabilir |
ÖÇ04 | Cam bileşimini fiziksel özellikleri açısından kavrayabilir |
ÖÇ05 | Camdan sanat ürünleri tasarlayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Cam, cam çağı, fırında çalışma, standart diyagramların nasıl kullanıldığı diyagramların temelleri | Cam ve tarihçesine çeşitli kaynaklardan hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Cam fırınları | Cam fırınları için kaynaklardan hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Cam fırınların çalışma prensipleri | Cam fırınları için kaynaklardan hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Cam fırınların şekillendirmede kullanımı | Cam şekillendirme örnekleri araştırarak gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Özellikli camlar ve tasarımda kullanımı | Tasarım camları araştırarak gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Cam kaplama yöntemleri | çeşitli kaynaklardan hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Camın doğası, camda renk, yüzey gerilimi, termal genleşme katsayısı, viskozite, viskozite aralığı | çeşitli kaynaklardan hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Cam ile ilgili teorik bilgilere hazırlıklı gelir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Camların renklendirilmesi | Renk konusunda çeşitli kaynaklardan çalışarak gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Camın şekillendirilmesinde yüzey geriliminin etkisi | Yüzey gerilimine hazırlanarak gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Camın şekilllendirilmesinde termal genleşme katsayısı | Genleşme konusunda hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Camlarda viskozite | Viskozite konusuna çeşitli kaynaklardan çalışarak gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Camın tasarım ürünü olarak kullanımının araştırılması | çeşitli kaynaklardan hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Camın tasarım ürünü değerlendirilmesi ve ürün yapımı | çeşitli kaynaklardan hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Cam ürünler | çeşitli kaynaklardan hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Teorik çalışarak ve uygulamaya hazırlıklı olur | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Teorik çalışarak ve uygulamaya hazırlıklı olur | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |