Genel Bilgi
Kod | SÖ792 |
Ad | MaxQda ile Nitel Analize Giriş |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AKIN EFENDİOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı öğrencilerin nitel veri toplama süreçlerinin bilimsel temellerini anlamlandırması ve verilerin analizi için MaxQda programının tem özelliklerini kullanmayı öğrenmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Nitel veri toplama yöntemleri ve bu yöntemlerle toplanan metin tabanlı verilerin bilgisayar ortamında analizi.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
ilgili kaynaklar
Notlar
Diğer kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nitel araştırmanın temel varsayımlarını anlar |
ÖÇ02 | Nitel araştırmanın sınırlıklarını kavrar |
ÖÇ03 | Nitel araştırmada desenlerinin özelliklerini bilir |
ÖÇ04 | Nitel araştırmada veri toplama yöntemlerini açıklar |
ÖÇ05 | Nitel verilerin analizinde dikkat edilmesi gereken özellikleri bilir |
ÖÇ06 | MaxQda programının temel özelliklerini kullanma becerisi kazanır |
ÖÇ07 | MaxQda programında bir proje çalışma dosyası oluşturur |
ÖÇ08 | MaxQda programında veri dosyalarını düzenler |
ÖÇ09 | MaxQda programı ile metinsel dökümanlar üzerinde kodlama yapar |
ÖÇ10 | MaxQda programı ile metinsel dökümanların kelime-frekans-yüzde analizlerini yapar |
ÖÇ11 | MaxQda programında yaptığı analizi raporlaştırma formatına çevirir |
ÖÇ12 | MaxQda programı ile değişken tanımlar |
ÖÇ13 | MaxQda programı ile değişkenler üzerinden basit analizleri yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nitel arastırma nedir özellikleri nelerdir. | Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Kitap bölüm okuma) - 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Nitel araştırma yöntemleri ve özellikleri nelerdir-I | Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Kitap bölüm okuma) - 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Nitel veri toplama yöntemleri (görüşme-gözlem-doküman) | Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Kitap bölüm okuma) - 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | MaxQda programının bilgisayara kurulumu ve yapısı | Windows işletim sistemi olan bir bilgisayara Maxqda yazılımının kurulma videosunu izleme (MaxQda'nın resmi web sitesiı üzerinden) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | MaxQda programının temel özellikleri, veri dosyası türleri, verilerin düzenlenmesi. | Gönlük tutma (bir hafta için) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | MaxQda programında sözcük analizi (frekans-yüzde) | Öğrencinin ön hazırlığa ihtiyacı yok. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
7 | MaxQda programında kodlama | Bilgisayar üzerinde tekrar yapma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Günlüklerin analizi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Örnek Olay |
9 | MaxQda programında değişken tanımlama ve analiz etme | Bilgisayar üzerinde tekrar yapma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
10 | MaxQda programında verilerin görselleştirilmesi | Öğrencinin ön hazırlığa ihtiyacı yok. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
11 | MaxQda programında grafik modlarının (tema-kod-model) kullanımı | Bilgisayar üzerinde bir önceki konunun tekrarını yapma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
12 | MaxQda ile yapılan analizin raporlaştırılması | Öğrencinin ön hazırlığa ihtiyacı yok. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
13 | MaxQda ile yapılan analizin raporlaştırılması-I | Bilgisayar üzerinde bir önceki konunun (rapor oluşturma) tekrarını yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
14 | Final sınavı (Araştırma-Uygulama Ödev Raporu Sunumu) | Öğrenci günlük verilerinin analizlerinin tamamlanması ve raporlaştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Final sınavı (Araştırma-Uygulama Ödev Raporu Teslimi) | Ön çalışmaya ihtiyaç yok | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön çalışmaya ihtiyaç yok | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön çalışmaya ihtiyaç yok | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |