Genel Bilgi
Kod | SÖ789 |
Ad | Toplumsal Değişim ve Halk Kültürü I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Toplumsal değişimlerin birey ve toplumlar için öneminin anlaşılması değişimlerin etkisinin doğru değerlendirilmesi amaçlanır
Dersin İçeriği
Toplumsal değişimlerin sosyal ve kültürel nedenleri ile bu değişimlerin kültür üzerindeki izleri anlatılır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Halk Edebiyatına Giriş Şükrü Elçin
Notlar
Konuyla ilgili yazılmış bilimsel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toplumsal değişim nedir konusunu kavrar |
ÖÇ02 | Toplum değişimin nedenlerini bilir |
ÖÇ03 | Toplumsal değişim ve tarih kavramını fark eder |
ÖÇ04 | Toplumsal değişim ve sosyal olaylar kavramını kavrar |
ÖÇ05 | Toplumsal değişimin birey açısından önemini kavrar |
ÖÇ06 | toplumsal değişimin maddi kültür üzerindeki etkisini kavrar |
ÖÇ07 | Toplumsal değişimin günlük yaşamdan başlayarak geleneksel yaşama değişimini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 2 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | dersin içeriği anlatılır | hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | toplumsal değişimin oluşması için gerekli şartlar anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | toplumsal değişimin kaçınılmazlığı ve bu değişimi etkileyen faktörler anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | toplumsal değişimin oluşmasında tarihi olayların rolü anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | toplumsal değişimin oluşmasında sosyal olayların rolü anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | toplusal değişimin bireye bireyin değişimin topluma etkisi anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | toplumsal değişimin birey ve toplum için doğru gelişmesi için yapılması gerekenler anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | maddi kültür ve toplum ilişkisinde değişimin önemi anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | toplumsal değişimin maddi kültür üzerinde nasıl bir etki oluşturduğu anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | mutfak araçlarının toplumsal değişimle olan ilişkisi ve bunun günlük yaşama yansımaları anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Yemek yeme adabının toplumsal değişim ile ilişkisi anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Günlük yemek yeme ve beslenme alışkanlığının toplumsal değişimle ilişkisi anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | günlük yemeklerdeki değişiklikler ile törensel kutlamalardaki yemek yeme adabının değişiklikleri anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | günlük yaşam ve toplumsal değişimin nedenleri ve süreçleri anlatılır | Önceden okunması ve öğrenilmesi istenmiş kavramlar okunmuş olarak gelinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yarı yıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |