SÖ782 Matematik Öğretiminde Çağdaş Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ782
Ad Matematik Öğretiminde Çağdaş Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, öğretim programlarında yer alan ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının tarihsel süreç içerisinde irdelenmesi ve gelenekselden çağdaşa ölçme tekniklerinin karşılaştırılmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu dersin genel amacı, öğretim programlarında yer alan ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının tarihsel süreç içerisinde irdelenmesi ve gelenekselden çağdaşa ölçme tekniklerinin karşılaştırılmasıdır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Atkin, J. M. Black, P. Coffey, J. (2001). Classroom Assessment and the National Science Education Standards, Washington, DC National Academies Press.

Notlar

Bingölbali, E., Arslan, S. &Zembat, İ. (2016). Matematik Eğitiminde Teoriler.Pegem Akademi. Lester,F. K. (2007) Second Handbook and Research on Mathematics Teaching and Learning. Information Age Publishing (IAP).Van de Walle, J. A., Folk, S., Karp, K.S., & Bay-Williams, J. M. (2015). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally (9th ed.). Toronto: Pearson.Van de Walle, J. A., Folk, S., Karp, K.S., & Bay-Williams, J. M. (2015).Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally. Atkin, J. M., Black, P., Coffey, J. (2001). Classroom Assessment and the National Science Education Standards, Washington, DC: National Academies Press.Burke, K. (1999). How to Authentic Learning (3rd Ed). Arlington Heights, İllinois: Skyligth Professional Development. Ons Elawer, Corna.McMillan, (2004). Classroom Assessment Principles and Practice for Effective Instruction, Boston: Pearson Education. English, L. D. (2002). Handbook of International Research in Mathematics Education, London: Lawrence Erlbaum Associates Publisers.Heddens, J. W., Speer, W. R. (2006). Today’s Mathematics: Concepts, Methods and Instructional Activities (11th Ed.), Hoboken NJ: John Wiley and Sons, Inc


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematik Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemini kavrar
ÖÇ02 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları öğrenir
ÖÇ03 Matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme modelleri öğrenir
ÖÇ04 Matematik eğitiminde kullanılan ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikleri (güvenirlik) öğrenir
ÖÇ05 Matematik eğitiminde kullanılan ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikleri ( geçerlik) öğrenir
ÖÇ06 Matematik eğitiminde kullanılan ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikleri (kullanışlılık) öğrenir
ÖÇ07 Matematik eğitiminde geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçları öğrenir (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler),
ÖÇ08 Matematik eğitiminde geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçları öğrenir (yazılı sınavlar,),
ÖÇ09 Matematik eğitiminde geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçları öğrenir (kısa yanıtlı sınavlar),
ÖÇ10 Matematik eğitiminde geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçları öğrenir (doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, ),
ÖÇ11 Matematik eğitiminde geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçları öğrenir (sözlü yoklamalar, ödevler)
ÖÇ12 Matematik eğitiminde alternatif yaklaşımlara dayalı olan araçları öğrenir (gözlem)
ÖÇ13 Matematik eğitiminde alternatif yaklaşımlara dayalı olan araçları öğrenir (görüşme)
ÖÇ14 Matematik eğitiminde alternatif yaklaşımlara dayalı olan araçları öğrenir (performans değerlendirme, )
ÖÇ15 Matematik eğitiminde alternatif yaklaşımlara dayalı olan araçları öğrenir ( araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, öz değerlendirme, tutum ölçekleri)


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitimde ölçme ve değerlendirme Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Ölçme ve değerlendirmenin önemi Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Matematik eğitiminde farklı değerlendirme modelleri Önerilen kaynaklardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Matematik eğitiminde kullanılan ölçme araçları ve nitelikleri (güvenirlik) Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Matematik eğitiminde kullanılan ölçme araçları ve nitelikleri (geçerlik, kullanışlılık) Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Matematik öğretim programları kapsamında ulusal ve uluslararası alanda yapılan değerlendirme sınavlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi (TIMSS, PISA, SBS, ÖSS vs. ) Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Matematik eğitiminde geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler) Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Matematik eğitiminde geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler), Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Matematik eğitiminde alternatif yaklaşımlara dayalı olan araçlar (gözlem, görüşme) Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Matematik eğitiminde alternatif yaklaşımlara dayalı olan araçlar ( performans değerlendirme) Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Matematik eğitiminde alternatif yaklaşımlara dayalı olan araçlar (gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri) Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Matematik eğitiminde alternatif yaklaşımlara dayalı olan araçlar (akran değerlendirme, öz değerlendirme) Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Matematik eğitiminde alternatif yaklaşımlara dayalı olan araçlar (tutum ölçekleri) Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Genel Değerlendirme Genel değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 03:43