Genel Bilgi
Kod | SÖ748 |
Ad | Çoklu Zeka Kuramlarına İlişkin Uygulama |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, zeka, zeka kuramları ve çoklu zeka kuramı hakkında bilgi vermektir. Derste ayrıca çoklu zeka kuramına göre eğitim planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinin nasıl yapılacağı üzerinde de durulacaktır.
Dersin İçeriği
Bireysel farklılıklar ve zeka, çoklu zeka kuramından önceki zeka kuramları, çeşitli zeka alanları ve çoklu zeka kuramını tanımlanması, zeka alanlarının belirlenmesi, çoklu zeka kuramı ve programa uygulanması, düşündüğümüzden de zekiyiz, çoklu zeka alanlarını dikkate alarak eğitim yapma
Dersin Ön Koşulu
Çoklu Zeka Kuramları
Kaynaklar
Gardner, H. (1993). Multiple intelligences: The theory in practice. New York: Basic Books. Gardner, H. (1999). Intelligence Reframed Multiple Intelligences for the 21st Century. Basic Books, USA
Notlar
Çoklu zeka ders notu (Ayten İflazoğlu Saban)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çoklu zeka kuramını eğitim sürecine uyarlarken neler yapılması gerektiğini araştırır |
ÖÇ02 | Çoklu zeka kuramından esinlenilerek öğretimin nasıl düzenleneceği açıklar |
ÖÇ03 | Çoklu zeka kuramına dayalı öğretim etkinlikleri tasarlar |
ÖÇ04 | Çoklu zeka kuramına dayalı bir ders planının nasıl hazırlanacağını açıklar |
ÖÇ05 | Ders planlarını uygular ve değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 2 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çoklu zeka kuramı temel alınarak yapılmış araştırmaların uygulama süreçlerinin incelenmesi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
2 | Çoklu zeka kuramı temel alınarak yapılmış araştırmaların uygulama süreçlerinin incelenmesi II | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
3 | Her öğrencinin kendi alanıyla ilgili etkinlikleri içeren çoklu zeka kitaplarını incelemesi ve bunları raporlaştırıp sunması, derste tartışılması | Kendi alanıyla ilgili kitapları inceleme ve rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Her öğrencinin kendi alanıyla ilgili etkinlikleri içeren çoklu zeka kitaplarını incelemesi ve bunları raporlaştırıp sunması, derste tartışılması II | Kendi alanıyla ilgili kitapları inceleme ve rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Etkinlikler hazırlama ve sınıfta paylaşma | Etkinlikleri planlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
6 | Etkinlikler hazırlama ve sınıfta paylaşma II | Etkinlikleri planlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Hazırlık programını tasarlama ve tartışma | Hazırlık programındaki etkinlikleri belirleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
9 | Deneysel çalışmanın ders planlarını hazırlama II | Planlarla ilgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Deneysel çalışmanın deseninin sunulması II | Deneysel çalışmayı planlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
11 | Deneysel çalışma 1. hafta | Deneysel çalışmanın uygulanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
12 | Deneysel çalışma 2.:Hafta | Deneysel çalışmanın uygulanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
13 | Deneysel çalışma 3. hafta | Deneysel çalışmanın uygulanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
14 | Deneysel çalışma 4. hafta | Deneysel çalışmanın uygulanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
15 | Deneysel çalışmanın değerlendirilmesi | Deneysel sürecin raporlaştırılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |