Genel Bilgi
Kod | SÖ711 |
Ad | Kubaşık Öğrenme Uygulamaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Kubaşık öğrenme yönteminin temel ilkelerine uygun sınıf uygulamalarını hazırlamayı, sunmayı ve değerlendirmeyi öğretmek. öneriler.
Dersin İçeriği
Kubaşık öğrenme teknikleri, araştırmalar ve uygulamaları, kubaşık öğrenme ders planları, yöntemin ilköğretim derslerinde kullanımına ilişkin örnekler ve öneriler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kubaşık öğrenme ders notu ve kubaşık öğrenme ile ilgili kitaplar (Gömleksiz, M. (1994). Kubaşık öğrenme. Baki kitabevi., Açıkgöz, K. Ü. (2005) Aktif Öğrenme. Eğitim Dünyası yayınları.,Kagan, S. (1992). Cooperative Learning. Resources for teachers, R. M. Gillies A. F. Ashman & J. Terwel ( 2008) The Teacher’s Role in Implementing Cooperative Learning in the Classroom. Springer Science+Business Media, LLC., Johnson, D.W.; Johnson, R.T.; Holubec, E.J. (1992). Advanced cooperative learning. Edina, Minnesota: Interaction Book Company.)
Notlar
Neamen M. & Strong, M. (2001). More literature circles: Cooperative learning for grades 3–8. Libraries Unlimited (Teacher Ideas Press) A Division of Greenwood Publishing Group, Inc. Englewood, Colorado. Zaslavsky, C. (1993). Multicultural mathematics ınterdisciplinary cooperative-learning activities. J. Weston Walch, Publisher, USA.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kubaşık öğrenme yönteminin tekniklerini bilir. |
ÖÇ02 | İlköğretim Matematik dersinde kullanmak üzere kubaşık öğrenme yöntemiyle ilişkili uygun ders planları hazırlar. |
ÖÇ03 | İlköğretim Türkçe dersinde kullanmak üzere kubaşık öğrenme yöntemiyle ilişkili uygun ders planları hazırlar. |
ÖÇ04 | İlköğretim Sosyal Bilgiler dersinde kullanmak üzere kubaşık öğrenme yöntemiyle ilişkili uygun ders planları hazırlar. |
ÖÇ05 | İlköğretim Fen Bilgisi dersinde kullanmak üzere kubaşık öğrenme yöntemiyle ilişkili uygun ders planları hazırlar. |
ÖÇ06 | İlköğretim Sanat dersinde kullanmak üzere kubaşık öğrenme yöntemiyle ilişkili uygun ders planları hazırlar. |
ÖÇ07 | İlköğretim düzeyinde bilgisayar destekli kubaşık öğrenme yöntemine ilişkin uygun ders planları hazırlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1 Kaynakların ve ders işlenişinin tanıtılması | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım |
2 | 2 Kubaşık öğrenme yöntemi, temel ilkeleri ve teknikleri ile ilgili genel tekrar | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
3 | 3 Yöntemlerin öğrencilere dağıtılması, uygulama planlarının şablonunun öğrencilere tanıtılması, ödevlendirme | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme ,ödev | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Soru-Cevap |
4 | 4 Yöntemin ilköğretim Matematik dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması I | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
5 | 5 Yöntemin ilköğretim Matematik dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması II | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Gösteri |
6 | 6 Yöntemin İlköğretim Türkçe dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması I | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
7 | 7 Yöntemin İlköğretim Türkçe dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması II | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | 8 Yöntemin İlköğretim Hayat Bilgisi dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması I | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
10 | 9 Yöntemin İlköğretim Hayat Bilgisi dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması II | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
11 | 10 Yöntemin İlköğretim Fen Bilgisi dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması I | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
12 | 11 Yöntemin İlköğretim Fen Bilgisi dersindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması II | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
13 | 12 Yöntemin İlköğretim Sanat derslerindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması I | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
14 | 13 Yöntemin İlköğretim sanat derslerindeki uygulama planının sınıfla paylaşılması II | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım |
15 | 14 Yöntemin bilgisayar destekli uygulama planının sınıfla paylaşılması | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
16 | Kubaşık öğrenme yöntemin etkililiğinin değerlendirilmesi | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak farklı örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
17 | Final sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |