Genel Bilgi
Kod | USOYL709 |
Ad | Kuramdan Uygulamaya Program Geliştirme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZLEM KAF |
Dersin Amacı / Hedefi
Eğitim programının temelleri, program geliştirmeye farklı boyutlar açısından bakmak, bilimsel bir disiplin olarak program geliştirmenin tarihsel süreç içerisindeki gelişimini incelemek, öğrencilere alandaki güncel kavramlar ile farklı program geliştirme modellerine yönelik bakış açılarının öğretime yansımalarını görmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders program geliştirmenin ilkeleri, eğitim programını planlama, program geliştirme modelleri, eğitim programının tasarım, uygulama, geliştirilme ve öğretim süreçlerini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Demirel, Ö. (2009). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi.
Notlar
Oral, B. ve Yazar, T. (2017). Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Program geliştirmenin temel amacını açıklar. |
ÖÇ02 | Program geliştirmenin kavramsal özelliklerini ve kullanım alanlarını inceler . |
ÖÇ03 | Program geliştirme alanındaki alternatif yaklaşımları açıklar. |
ÖÇ04 | Program geliştirmenin kökenini açıklar. |
ÖÇ05 | Çağdaş program geliştirme konusundaki günümüz eğilimlerini inceler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilimleri, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisans yeterliklerine dayalı olarak öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Program ile ilgili temel kavramlar | İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Program Geliştirmenin Temelleri I | İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
3 | Program Geliştirmenin Temelleri II | İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
4 | Program Tasarım Yaklaşımları- Program Geliştirmenin Planlanlanması | İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Program Geliştirmede İhtiyaç Analizi ve Analiz Yaklaşımları | İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Programda Amaçlar ve kazanımlar I | İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Programda Amaçlar ve kazanımlar II | Verilen örneklerin alan ve düzeylerinin belirlenerek gelinmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | verilen çalışmanın yapılması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | İçerik-İçerik Seçimi-İçerik Düzenleme Yaklaşımları | İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Programda İçerik | İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Program ve Öğretim I | İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Program ve Öğretim II | İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
13 | Program ve Öğretim III | İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
14 | Öğretim Etkinliklerinin Planlanması | İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
15 | Dersin genel değerlendirmesi | önceki konuların tekrar edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödevlerin kontrollerinin yapılması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödev teslimi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |