Genel Bilgi
Kod | SÖ827 |
Ad | Sosyal Bilimlerde Karma Yöntem Araştırmaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUZAFFER SENCER ÖZSEZER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilimsel araştırma yöntemlerinden biri olan karma araştırmanın,felsefi temellerinin neler olduğunu, karma araştırma desenleri, karma araştırmada veri toplama tekniklerini ve analiz yapmayı öğretmek.
Dersin İçeriği
Kurs karma araştırma yöntemlerinin anlaşılabilmesi için araştırmanın felsefi temelleri hakkında bilgi verir, karma yöntem araştırma desenleri, metodolojisi, teknikleri, veri toplama ve analizi konularını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Creswell, J. W. (2011) Karma Yöntem Araştırmaları Tasarım ve Yürütülmesi (Çev. Edt Yüksel Dede ve Selçuk Beşir Demir ) Anı Yayıncılık
Notlar
Karma yöntem araştırmalarıyla ilgili Türkçe ya da yabancı dillerde yazılmış tüm kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Karma yöntem araştırmalarının temelini kavrar |
ÖÇ02 | Karma yöntem araştırmaları hakkında öğrendiklerini araştırma sürecinde kullanabilir |
ÖÇ03 | Kendi karma yöntem araştırma sürecini başlatabilir |
ÖÇ04 | Kendi karma yöntem araştırmasına uygun veri toplayabilir |
ÖÇ05 | Kendi araştırmasına uygun karma veriyi analiz edebilir |
ÖÇ06 | Kendi araştırmasını bilimsel bir makale olarak yazabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Karma Yöntem Araştırmalarının Doğası | ön hazırlığı yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Karma Yöntem Araştırmalarının Temeli | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Karma Yöntem Desenleri | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
4 | Karma Yöntem Desenlerine Örnekler Getirme | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma ve örnekler hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
5 | Karma Yöntem Araştırma Sürecine Giriş | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma ve olası araştırma konusu belirleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
6 | Karma yöntem araştırma sorularının oluşturulması | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma ve araştırma konusu ile ilgili soruların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
7 | Karma Yöntem Araştırmaları için örneklem stratejileri | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Yapılan çalışmaları raporlama | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
9 | Karma yöntem araştırmalarında veri toplama | Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili araştırma okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Karma yöntem araştırmalarında veri toplama 2 | Kendi karma yöntem verilerini toplama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Karma yöntem araştırmalarında veri toplama 3 | Kendi karma yöntem verilerini toplama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Karma yöntem araştırmalarında veri toplama 4 | Kendi karma yöntem verilerini toplama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Karma yöntem araştırmalarında veri analizi | toplanmış olan verileri analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Karma yöntem araştırmalarında veri analizi 2 | Daha önce toplanmış olan verileri analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Karma yöntem araştırmalarında veri analizi ve raporlaştırması | Daha önce toplanmış olan verileri analiz etme ve raporlaştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yapılan çalışmaları raporlama | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yapılan çalışmaları raporlama | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |