Genel Bilgi
Kod | SÖ812 |
Ad | Program Geliştirme İle İlgili Çalışmaların İncelenmesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZLEM KAF |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, program geliştirme ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi, değerlendirilmesi, sunulması ve öneriler geliştirilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Alan yazında ilkokul programında yer alan derslerle ilgili program geliştirme ile ilgili yapılmış çalışmalar, makaleler, yapılan araştırmaların çoğunlukla odaklandığı ögeler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
tezler, makaleler, dergiler, vb dijital kaynaklar
Notlar
dijital kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitim programları alanında yapılan bilimsel çalışmaları araştırır. |
ÖÇ02 | Eğitim programları alanında yapılan bilimsel çalışmaları irdeler. |
ÖÇ03 | Alanda farklı türde yapılan çalışmaları derinlemesine inceler. |
ÖÇ04 | Çalışmaların değerlendirildiği bir makale yazar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı | ilgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Makale/tez tartışması I | İstenilen ders ile ilgili araştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Makale/tez tartışması II | İstenilen ders ile ilgili araştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
4 | Makale/tez tartışması III | İstenilen ders ile ilgili araştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Makale/tez tartışması IV | İstenilen ders ile ilgili araştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
6 | Makale/tez tartışması V | İstenilen ders ile ilgili araştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
7 | Makale/tez tartışması VI | İstenilen ders ile ilgili araştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | ödevin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Makale/tez tartışması VII | İstenilen ders ile ilgili araştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
10 | Makale/tez tartışması VIII | İstenilen ders ile ilgili araştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
11 | Makale/tez tartışması IX | İstenilen ders ile ilgili araştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | Makale/tez tartışması X | İstenilen ders ile ilgili araştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Makale/tez tartışması XI | İstenilen ders ile ilgili araştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Makale/tez tartışması XII | İstenilen ders ile ilgili araştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
15 | Makale/tez tartışması XIII | İstenilen ders ile ilgili araştırmaları incelemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödevin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödev teslimi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |