Genel Bilgi
Kod | SÖ806 |
Ad | İlköğretim Programlarının Geliştirmesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, program geliştirmeye farklı boyutlar açısından bakmak, bilimsel bir disiplin olarak program geliştirmenin tarihsel süreç içerisindeki gelişimini incelemek, öğrencilere alandaki güncel kavramlar ile farklı program geliştirme modellerine yönelik bakış açısı kazandırmaktır
Dersin İçeriği
Program geliştirmenin temelleri, modelleri ve bir program geliştirme sürecinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Eğitimde Program Geliştirme Ders Notu
Notlar
Varış, Fatma, (1996) Eğitimde Program Geliştirme, 6. Basım, Ankara,,Stenhouse, Lawrence (1993). An Introduction to Curriculum Research and Development. Britain: Heinemann Educational Books Ltd.,Tyler, W. Ralph (1993). Basic Principles of Curriculum and Instruction. The University of Chicago Pres.,Wiliam Dylan, (2003). "National curriculum assessment: How to make it better" Research Papers in Education 18(2), 129-136
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Program geliştirmenin temel amacını, kavramsal özelliklerini ve kullanım alanlarını inceler |
ÖÇ02 | Program geliştirme alanındaki alternatif yaklaşımları analiz eder |
ÖÇ03 | Program geliştirmenin kökenini ve çağdaş program geliştirme konusundaki günümüz eğilimlerini inceler |
ÖÇ04 | Program geliştirir, uygular ve değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri | İlgili literatürü okuma ve analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri II | İlgili literatürü okuma ve analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri III | İlgili literatürü okuma ve analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Eğitim programını planlama | İlgili literatürü okuma ve analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Program geliştirme modelleri | İlgili literatürü okuma ve analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
6 | Eğitim felsefesi ve programın amaçları | İlgili literatürü okuma ve analiz etme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
7 | İhtiyaç analizi yaklaşımları ve uygulamaları | İhtiyaç analizi yaklaşımlarını inceler, araştırmasında hangisini kullanacağına karar verir ve gerekli materyalleri hazırlayıp uygular | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Programını genel amaçları ve kazanımları | İhtiyaç analizi ile belirlenen sorunları çözmek için geliştirilecek programın genel hedeflerini ve öğrenci çıktılarını yazar. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Programın genel amaçları ve kazanımları II | İhtiyaç analizi ile belirlenen sorunları çözmek için geliştirilecek programın genel hedeflerini ve öğrenci çıktılarını yazar. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
11 | İçeriğinin oluşturulması | Programın genel amaçları ve öğrenme çıktıları doğrultusunda içeriği belirler | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
12 | Programın eğitim durumlarına yönelik önerilerin geliştirilmesi | Programın genel amaçları ve öğrenme çıktıları doğrultusunda öğrenme öğretme sürecini belirler | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
13 | Programın değerlendirme süreçlerine yönelik önerilerin geliştirilmesi | Programın genel amaçları ve öğrenme çıktıları doğrultusunda değerlendirme sürecini belirler | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
14 | Geliştirilen programın uygulanması | Geliştirilen programın uygulanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
15 | Uygulanan programın değerlendirilmesi | Uygulanan programın değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |