Genel Bilgi
Kod | TMT711 |
Ad | Giysi Tarasımı Atölye Çalışmaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FİGEN ÖZEREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Proje hazırlama temel ilke ve prensipleri doğrultusunda proje önerisi hazırlama, tasarım sürecini uygulayarak prototip üretme, projenin sonuç raporunu, bilimsel ve görsel değerini açıklayan portfolyo ve sunum hazırlamayı içerir.
Dersin İçeriği
Giyim alanında tasarıma yönelik problemlere çözüm önerileri geliştirebilecek süreci planlayıp yürütmek ve rapor hazırlayarak bilimsel ve görsel sunumunu yapmak.
Dersin Ön Koşulu
Kaynak Okuma
Kaynaklar
Sue Jenkyn Jones (2011). Fashion Design.Laurence King Publishing Sezer H., Bilgin B.A(1999), Hazır Giyim Üretimi, Ankara
Notlar
Öğretim elemanı ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Proje hazırlama temel ilke ve prensiplerini kavrar |
ÖÇ02 | proje önerisi hazırlar |
ÖÇ03 | Proje konusu ve temel tasarım ilkeleri doğrultusunda tasarım sürecini uygular. |
ÖÇ04 | Dikiş teknikleri doğrultusunda prototip üretimi yapar |
ÖÇ05 | Projenin sonuç raporunu, bilimsel ve görsel değerini açıklayan portfolyo ve sunum hazırlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, sanat ve tasarıma ilişkin yenilikçi tasarımların ne olduğunu açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, alanı ile ilgili ürünler oluşturma ve geliştirme için teknik ve teknolojik bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, tekstil ve moda tasarımında kullanılan bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının nasıl kullanıldığını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler, mesleği ile ilgili uluslararası gelişmeleri takip edebilmek için en az bir yabancı dil bilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, uzmanlık alanında kazanılan bilgilerin analizleri yapılarak iki boyutlu yüzey ve üç boyutlu sanat ve tasarım nesneleri oluşturur. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, estetik, teknik ve pazarlama ölçütlerine uygun tekstil ürünleri tasarlar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler, dokuma- örme- baskı teknikleri ile giysilik ve ev tekstili alanında oluşturdukları özgün ürünleri sergiler. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, araştırma yöntemlerini kullanılarak uzmanlık alanında edindiği bilgileri tez, bildiri, makale, seminer ve portfolyö şeklinde sunar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, sanat ve tasarım alanında uzmanlık düzeyinde analiz- yorum- eleştiri yapar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler, mesleki diyalektik becerisini kullanarak çalışmalarını özgün bir dille sunar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler, alanı ile ilgili üretim yöntemlerini kullanarak ürünleri endüstriyel ya da sanatsal alanda değerlendirir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, telif hakkı ve tasarım hukukuna uygun davranma alışkanlığı edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, alanı ile ilgili tasarım, sanatsal ve kültürel bilgi birikimine uzmanlık düzeyinde sahip olur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenciler, ürün geliştirme sürecinin yapısına hakim olarak, tasarımlarını güncel moda eğilimleri doğrultusunda analiz edip, renk, biçim, doku, malzeme ögelerini tekstil ürünlerinin tasarımına aktarır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenciler, farklı disiplinlerle iş birliğinde bulunarak uzmanlaştığı dokuma, baskı ve giysi alanlarında takım çalışması yapar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje hazırlama temel ilke ve prensiplerini kavrama | tasarım notlarına ait kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Araştırma yapma ve proje konusunu, kapsamını belirleme | tasarım notlarına ait kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
3 | Trend analizi ve piyasa araştırması sonuçlarını değerlendirme, proje amaç, yöntem ve çıktılarını içeren format doğrultusunda öneri ve çalışma planı hazırlama | tasarım notlarına ait kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
4 | Proje konusu ve temel tasarım ilkeleri doğrultusunda hikaye panosu hazırlama | tasarım notlarına ait kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
5 | Proje konusu kapsamında eskiz çizimleri yapma | tasarım notlarına ait kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
6 | Eskiz çizimlerinden proje konusunu en iyi yansıtan modelleri belirleme ve alternatif model geliştirme çizimleri yapma | tasarım notlarına ait kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Projede üretilecek giysi tasarım/tasarımlarına karar verme | tasarım notlarına ait kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınavlar | sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Projede üretilmesine karar verilen giysi tasarımı/tasarımlarının renklendirilmiş moda çizimlerini yapma ve malzeme belirleme | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
10 | Projede üretilmesine karar verilen giysi tasarımı/tasarımlarının kalıplarını hazırlama ve kalıp kontrollerini yapma | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Teknik çizim ve kesim planlarını hazırlama | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Tasarıma uygun yöntem ve tekniklerle üretim sürecini uygulama | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
13 | Tasarıma uygun yöntem ve tekniklerle üretim sürecini uygulama kontrol | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Projenin tüm aşamalarını ve bilimsel ve görsel değerini içeren proje sonuç raporunun yer aldığı portfolyo ve poster hazırlama | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | Projenin tüm aşamalarını ve bilimsel ve görsel değerini içeren proje sonuç raporunun yer aldığı portfolyo ve poster hazırlama kontrolü | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları Hazırlık | sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |