Genel Bilgi
Kod | TİBS700 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FATMANUR ALİBEKİROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin alanı ile ilgili Türkiye ve dünyadaki alanyazını değerlendirerek özgün çalışma yapmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirler, bununla ilgili alanyazın taraması yapar, değerlendirir, araştırma sürecini planlar, çalışmalarını rapor haline getirir.
Dersin Ön Koşulu
Zorunlu ve seçmeli dersleri almış olmak.
Kaynaklar
Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel, 2018.
Notlar
Julien Freund, Beşeri Bilim Teorileri, Ankara 1997https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Kurumsal/mevzuat/bilimsel-arastirma-ve-etik-yonetmeligi.aspx
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
ÖÇ02 | Alanıyla ilgili bilimsel çalışma yapabilecek yeterliliği kazanır. |
ÖÇ03 | Bilimsel çalışmaları esnasında etik duyarlılığa sahip olur. |
ÖÇ04 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi I | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi II | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi III | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması I | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması II | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması III | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması I | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması II | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması III | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması IV | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması V | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması VI | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması VII | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması I | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması II | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması III | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması IV | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Ölçme Yöntemleri: Ödev |