Genel Bilgi
Kod | TİB735 |
Ad | İlk Dönem Sünnet Anlayışları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUHAMMET YILMAZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Sünnet kavramına yüklenen anlamları tahlil etmek
Dersin İçeriği
Hz. Peygamber Döneminden itibaren sünnet kavramına yüklenen anlamlar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Sabenin Sünnet Anlayışı, Prof. Dr. Bünyamim Erul
Notlar
İslam Düşüncesinde Sünnet, Prof. Dr. M. Hayri Kırbaşoğlu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sünnet kavramının lügat ve ıstılahi anlamını tanımlar |
ÖÇ02 | Hz. Peygamber ve sahabe döneminde sünnet kavramına yüklelen anlamları kavrar |
ÖÇ03 | Sahabe döneminden itibaren Sünnet kavramına yüklenen anlamları mukayese eder |
ÖÇ04 | Hadis İmamlarının hadis/sünnet anlayışlarını tasnif eder. |
ÖÇ05 | Mezhep imamlarının sünnet kavramına yaklaşımlarını izah eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sünnet kavramının lügat ve ıstılahi manalarını araştırmak | İlgili literatürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Sünnet/hadis kavramının Kur'an' ve Hz. Peygamber'in hadislerinde kullanımı | İlgili literatürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sahabenin dilinde Sünnet kavramı | İlgili literatürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tabiûn dönemi Sünnet kavramına yaklaşımlar | İlgili literatürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İmam Mâlik'in Sünnet Anlayışı | İlgili literatürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İmam Şafiinin Sünnet Anlayışı | İlgili literatürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ebu Hanifenin Sünnet Anlayışı | İlgili literatürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Ahmed b. Hanbel'in Sünnet anlayışı | İlgili literatürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Hadis İmamlarının Sünnet anlayışı | İlgili literatürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Buhari'nin Sünnet Anlayışı | İlgili literatürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Müslim'in Sünnet Anlayışı | İlgili literatürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ebu Davud'un Sünnet Anlayışı | İlgili literatürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Tirmizi'nin Sünnet Anlayışı | İlgili literatürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İbn Mace ve Nesainin Sünnet Anlayışı | İlgili literatürü taramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |