TDE1831 Tanzimat'tan Milli Edebiyata Metinlerle Şiir Kuramı I

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TDE1831
Ad Tanzimat'tan Milli Edebiyata Metinlerle Şiir Kuramı I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BEDRİ AYDOĞAN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı şiirle ilgili Tanzimat ve Servet-i Fünun ileri sürdükleri görüşlerin ele alınması, bu konudaki makale ve kitapların okunup incelenmesi, şiirle ilgili kuramsal bilginin oluşturulmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği şiirle ilgili Tanzimat ve Servet-i Fünun ileri sürdükleri görüşler, bu konudaki makale ve kitaplar, şiirle ilgili kuramsal bilgidir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kenan Akyüz, Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, Mehmet Fuat, Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi, Hasan Kolcu, Türk Edebiyatında Hece Aruz Tartışmaları, H. Mehmet Doğan, Yüzyılın Türk Şiiri (1900-2000), 3.cilt, Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I, İsmail Çetişli, Metin Tahlillerine Giriş 1, İnci Enginün, Tanzimat'tan Cumhuriyete Yeni Türk Edebiyatı, Beşir Ayvazoğlu, Yahya Kemal Ansiklopedik Biyografi.

Notlar

Kenan Akyüz, Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, Mehmet Fuat, Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi, Hasan Kolcu, Türk Edebiyatında Hece Aruz Tartışmaları, H. Mehmet Doğan, Yüzyılın Türk Şiiri (1900-2000), 3.cilt, Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I, İsmail Çetişli, Metin Tahlillerine Giriş 1, İnci Enginün, Tanzimat'tan Cumhuriyete Yeni Türk Edebiyatı, Beşir Ayvazoğlu, Yahya Kemal Ansiklopedik Biyografi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tanzimat şiirini tanır.
ÖÇ02 Tanzimatın şair kadrosunu tanır.
ÖÇ03 Kadroların şiirle ilgili öne sürdükleri görüşleri inceler.
ÖÇ04 Tanzimat şiirinin genel özelliklerini tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eski ve yeni metinleri değerlendirir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin gelişimini destekler. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkoloji ile ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanzimattan Milli Edebiyata şiir kaynakçası oluşturma Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kaynakçanın genel değerlendirmesi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Tanzimat şiirinde önsözler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Şinasi ve şiir Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Namık Kemal, Tahrib-i Harabat Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Takib Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Bahar-ı Daniş ve İrfan Paşa Mektubu Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Zemzeme Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Demdeme Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Beşir Fuad Hayal Gerçek şiir tartışmaları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Abdülhak Hamit Tarhan Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Kafiye tartışmaları I Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Kafiye tartışmaları II Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Uygulama (Genel Değerlendirme) Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final sınavı Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.04.2023 03:44