Genel Bilgi
Kod | TDE1877 |
Ad | Divan Şiiri Geleneğinin Günümüz Türk Şiirine Yansıması I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HALUK GÖKALP |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencinin günümüz Türk şiiri ile klasik Türk edebiyatı arasındaki ilişkiyi görmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste Hasan Hüsrev Hatemi, Arif Ay, Vahap Akbaş, Ahmet Nejdet, Tuğrul Tanyol, Murathan Mungan, Fuzuli,Nefi, Nedim, Sezai Karakoç v.b. divan şairlerinden okumalar yapılmakta; ayrıca konuyla ilgili bilimsel araştırma ve makaleler belirlenip değerlendirilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Rahim Tarım, Kültür Dil Kimlik Behçet Necatiğil’in Şiir Dünyası, Özgür Yayınları, 2004 İstanbul; Asfalt Ovalarda Yürüyen Abdal: Behçet Necatigil, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2010 İstanbul; Divan Edebiyatı El Kitabı, (Mustafa İsen, Osman Horata); Muhsin Macit, Gelenekten Geleceğe Modern Türk şiirinde Geleneğin İzleri, Kapı Yayınları, İstanbıl 2005; Hilmi Yavuz, Büyü’sün Yaz.
Notlar
Çetin Derdiyok Hurûfî Şiirler, Hilmi Yavuz Sempozyumu, Mardin 2009; Claude Lévi-Strauss; Yaban Düşünce (Çev.: Tahsin Yücel), Hürriyet Vakfı Yay.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Günümüz Türk şâirlerinin şiirlerinde eski şiir geleneğimizin izlerini kavrar. |
ÖÇ02 | Geleneğin günümüz Türk şiirini besleyen etkilerini belirler. |
ÖÇ03 | Gelenek etkisinde kalan şairleri tanır. |
ÖÇ04 | Gelenek ile günümüz şiirini karşılaştırır. |
ÖÇ05 | Günümüz şiirindeki geleneğe ait unsurları ayırt eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eski ve yeni metinleri değerlendirir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin gelişimini destekler. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkoloji ile ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hasan Hüsrev Hatemi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
2 | Divan Şairlerinden okumalar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Arif Ay, Vahap Akbaş | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
4 | Ahmet Nejdet | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
5 | Tuğrul Tanyol, Murathan Mungan | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Divan Şairlerinden okumalar I | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Divan Şairlerinden okumalar II | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Divan Şairlerinden okumalar-III | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sezai Karakoç | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
11 | Karşılaştırma Uygulamaları-I | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Karşılaştırma Uygulamaları-II | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
13 | Karşılaştırma Uygulamaları-III | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
14 | Karşılaştırma Uygulamaları-IV | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
15 | Karşılaştırma Uygulamaları-V | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |