Genel Bilgi
Kod | TDE1801 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ENGİN ÇETİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı teze ilişkin soru ve sorunlara çözüm bulmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste Türk Dili ve Edebiyatı araştırmalarının tarihi, Türkolojinin sorunları ve bilimsel araştırma yöntemleri anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Doktora yeterlilik sınavında başarılı olmak ve tez önerisi vermiş olmak.
Kaynaklar
Tez konusuna ilişkin kaynaklar.
Notlar
Tez konusuna ilişkin diğer kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkolojinin temel kavramlarının önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. |
ÖÇ03 | Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. |
ÖÇ04 | Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarını tanır. |
ÖÇ05 | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini açıklar. |
ÖÇ06 | Edebiyat,dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini kavrar. |
ÖÇ07 | Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri değerlendirir. |
ÖÇ08 | Türkoloji ile ilgili sorunları analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eski ve yeni metinleri değerlendirir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin gelişimini destekler. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkoloji ile ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi.1 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. 2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. 3 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi. 4 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kaynakların taranması 1 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kaynakların taranması 2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Kaynakların taranması 3 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Performans değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Araştırma sonuçlarının ortaya koyulması 1 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Araştırma sonuçlarının ortaya koyulması 2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Araştırma sonuçlarının ortaya koyulması 3 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Araştırma sonuçlarının ortaya koyulması 4 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Veri analizi 1 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Veri analizi 2 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Veri analizi 3 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Performans değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Performans değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 28 | 392 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 28 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 30 | 90 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 594 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,76 | ||
AKTS | 24 AKTS |