Genel Bilgi
Kod | TDE778 |
Ad | Edebiyat ve Sanat Eğitiminde Drama II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖMER TUĞRUL KARA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; edebiyat ve sanat eğitiminde drama ve edebiyat kuramları, drama ve edebiyat akımları arasındaki ilişkiyi kavratmak, sanat eserlerini incelemede dramanın nasıl kullanılacağını öğretmek, Türk ve dünya edebiyatının ünlü şahsiyetlerini drama yoluyla canlandırarak edebiyat ve sanatta iz bırakanları tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste; drama ve edebiyat kuramları, drama ve edebiyat akımları, Türk ve dünya edebiyatının ünlü şahsiyetlerinin canlandırılması anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Adıgüzel, Ö. (2017). Eğitimde yaratıcı drama. (10. Basım). Ankara: Pegem
Notlar
Adıgüzel, H. (2007). Dramada temel kavramlar. (Ed. Ali Öztürk). İlköğretimde drama. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, 1-18. Adıgüzel, H. Ö. (2007). Dramada amaç ve özellikler. (Ed. Ali Öztürk). İlköğretimde drama. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, 19-32. Kara, Ö. T. (2000). Türkçe öğretiminde yaratıcı drama. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum. Kara, Ö. T. (2010a). Dramanın ilk uygulayıcıları: Türk Şamanları. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 5(2), 1180-1191. Kara, Ö. T. (2010b). Dramayla öykü oluşturma yönteminin ilköğretim ikinci kademe Türkçe öğretimine etkisi. Doktora tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya Kara, Ö. T. (2014). Drama lideri olarak Türkçe öğretmeni. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(1), 339-360.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Drama ve edebiyat kuramları arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ02 | Drama ve edebiyat akımları arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ03 | Türk edebiyatının ünlü şahsiyetlerini drama yoluyla tanır. |
ÖÇ04 | Dünya edebiyatının ünlü şahsiyetlerini drama yoluyla tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eski ve yeni metinleri değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin gelişimini destekler. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkolojiyle ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Drama ve Sanat İlişkisi | Araştırma- materyal geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Drama ve Edebiyat İlişkisi | Araştırma- materyal geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sanat Eserlerini İncelemede Dramanın Kullanılması | Araştırma- materyal geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sosyolojik Eleştiri ve Drama | Araştırma- materyal geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Anlatımcılık (Ekspresyonizm) ve Drama | Araştırma- materyal geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Psikanalitik Edebiyat Kuramı ve Drama | Araştırma- materyal geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Postmodernizm ve Drama | Araştırma- materyal geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Metinlerarasılık Kuramı ve Drama | Araştırma- materyal geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Edebi Akımların Öğretilmesinde Dramanın Kullanılması | Araştırma- materyal geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Türk Edebiyatının Önde Gelen Şahsiyetlerinin Drama Yoluyla Tanıtılması | Araştırma- materyal geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
12 | Dünya Edebiyatının Önde Gelen Şahsiyetlerinin Drama Yoluyla Tanıtılması | Araştırma-materyal geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
13 | Drama Uygulamaları | Araştırma- materyal geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
14 | Alanda Yapılan İlgili Çalışmaların İncelenmesi | Araştırma- materyal geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Araştırma- materyal geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |