TDE760 Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TDE760
Ad Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatı Metin Tahlilleri II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. AYHAN KARAKAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı Ahmed Yeseviden son döneme kadar Türk Tasavvuf Edebiyatı içinde yer alan önemli şair ve ediplerin manzum ve mensur eserleri tahlil etmektir.

Dersin İçeriği

Dini tasavvufi halk edebiyatının başlıca temsilcileri ve dini tasavvufi halk edebiyatının gelişim süreci bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Erman Artun - Dini Tasavvufi Halk Edebiyatı

Notlar

Abdurrahman Güzel - Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İslamiyet öncesi inanç sistemlerini kavrar.
ÖÇ02 Dini tasavvufi Türk edebiyatının gelişim dönemini açıklar.
ÖÇ03 Tasavvuf teorilerini açıklar.
ÖÇ04 Tasavvuf akımlarını tahlil eder.
ÖÇ05 Anadolu halk sufiliği geleneğini yorumlar.
ÖÇ06 Dini-tasavvufi halk edebiyatı zümrelerini tahlil eder.
ÖÇ07 Tasavufi manzum biçimlerini açıklar.
ÖÇ08 Tasavvufi mensur biçimlerini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eski ve yeni metinleri değerlendirir. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin gelişimini destekler. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkolojiyle ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar. 4
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. 5
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Anadoluda tasavvuf düşüncesine genel bir bakış Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Türk dünyasında tasavvuf düşüncesi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Yunus Emrenin yaşadığı dönem, Yunus Emreyi hazırlayan şartlar Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Yunus Emrenin şiirlerinin dini ve tasavvufi açıdan incelenmesi ve değerlendirilmesi 1 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Yunus Emrenin şiirlerinin dini ve tasavvufi açıdan incelenmesi ve değerlendirilmesi 2 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Yunus Emre hakkında yazılmış makalelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi 3 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Yunus Emrenin şiirlerinin dini ve tasavvufi açıdan incelenmesi ve değerlendirilmesi 4 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders notlarıve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yunus Emrenin şiirlerinin dini ve tasavvufi açıdan incelenmesi ve değerlendirilmesi 5 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Yunus Emrenin dini ve tasavvufi açıdan incelenmesi ve değerlendirilmesi 6 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Yunus Emrenin takipçileri ve Türkiye sahasına nüfuzu Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Pir Sultan Abdal Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Hacı Bektaş Veli ve takipçileri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Kaygusuz Abdalın Şiirlerinin Tahlili 1 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Kaygusuz Abdalın Şiirlerinin Tahlili 2 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notlarıve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notlarıve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 02:47