TUR725 Türkçe Eğitiminde Çocuk Edebiyatı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TUR725
Ad Türkçe Eğitiminde Çocuk Edebiyatı
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Türk halk kültürünü yakından tanımak, kültürün içerisinde yer alan törenlerin amaç ve uygulama biçimini öğrenmektir.

Dersin İçeriği

Türk halk kültürü içerisinde yer alan törenler ve inanışlar ele alınır. Dersin içerisinde törenlerin zamanları,uygulanma biçimleri değerlendirilir. Bu konuda yazılmış makaleler incelenir

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Konuyla ilgili yazılmış makale ve diğer kitaplar

Notlar

Çocuk Edebiyatı Ayfer Şahin


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 çocuk kavramının kapsadığı tanımı öğrenir
ÖÇ02 çocuk psikolojsinini kavrar
ÖÇ03 çocuk yaş gruplarına göre gelişim düzeylerini öğrenir
ÖÇ04 çocuk için edebiyatın önemini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçe Eğitimi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın ilişkili olduğu dil bilim, kullanımbilim ve felsefe gibi disiplinlerin arasındaki etkileşimi kavrayabilir. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgiler ile bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türkçe Eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe Eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışı gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkilendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değişmek üzere harekete geçebilir. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az B2 düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe Eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimi ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimi alanında özümsediği bilgiyi problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 dersin içeriği tanıtılır ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 çocuk kavramı ve çocuk psikolojisi anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 tanınmış çocuk edebiyatı yazarları anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 çocuk edebiyatı ürünlerinin taşıması gereken biçim ve içerik özellikleri anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 çocuk edebiyatının türleri anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 edebiyat çocuk ilişkisinde çocuğun gelişimine edebiyatın etkisi anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 çocuk edebiyatı ürünlerinin çocuk için önemi anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 yaş gruplarına göre çocuk etebiyatı ürünlerinin içerik ve biçim özellikleri anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 çocuk romanlarının içerik özellikleri anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 çocuk romanlarının biçim özellikleri anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 çocuk öykülerinin biçim özellikleri anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 çocuk öykülerinin içerik özellikleri anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 çocuk ve masal ilişkisinde masalın dil ve anlatım özellikleri anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 çocuk şiirlerinin biçim ve içerik özellikleri anlatılır önerilen makale ve kitaplar okunmuş olarak gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.11.2022 03:30