Genel Bilgi
Kod | UİY735 |
Ad | Din ve Siyaset |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU |
Dersin Amacı / Hedefi
Dini aktörlerin, kurumların ve ideolojilerin politika yapmada, devlet inşasında, demokratik siyasette, rejim değişikliklerinde, çatışma, savaş ve diğer siyasi süreçlerdeki etkisini açıklamayı hedeflemektedir. Kamuda dininin rolü ne olmalıdır Siyasi söylem dinden ne kadar etkilenmelidir Dini liderler politikaya nasıl yaklaşmalıdır Bu tarz sorulara cevap aranması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Toplumda dinin rolü bütün uluslar ve inanç gelenekleri için geçerlidir. Derste sadece Batı dünyası değil tüm coğrafyalarda dinin siyasi sisteme etkisi incelenecektir. Her dinin temel yapısı ve inanç sistemi incelenip bunların siyasi hayata nasıl etkilerde bulunduğu ülkeler bazında örneklenerek açıklanacaktır. Dinin tarihsel süreçte etkisi ve yüzyıllar içinde değişen din ve devlet ilişkileri dersin ana temalarını oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Karen Amstrong A History of God
Notlar
Houston Smith The World's Religions
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çok Tanrılı dönem hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Önemli düşünürlerin bireysel dinler üzerine yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ03 | Siyasi çatışmaların dini boyutunu analiz eder. |
ÖÇ04 | Dini-siyasi olayları farklı tarihsel bağlamlarla karşılaştırır. |
ÖÇ05 | Sekülarizmin farklı kavramlarını anlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplanan verileri sosyal olguları açıklamak için kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanındaki olgular, olaylar ve kavramlar arasındaki etkileşimi disiplinlerarası bağlamda analiz eder. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışmayı öğrenir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırdığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme yetisine sahip olur ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı | Konular ve kaynaklar hakkında genel bilgiler verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Çok Tanrılı Dönem ve Siyaset | Karen Amstrong, Houston Smith, N.J. Demerath ve Robert D. Lee kitaplarında ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Hinduizm ve Hindistan | Karen Amstrong, Houston Smith, N.J. Demerath ve Robert D. Lee kitaplarında ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Budizm ve Konfüçyanizm | Karen Amstrong, Houston Smith, N.J. Demerath ve Robert D. Lee kitaplarında ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Japonya, Tayland ve Çin de Din ve Siyaset İlişkisi | Karen Amstrong, Houston Smith, N.J. Demerath ve Robert D. Lee kitaplarında ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Tek Tanrılı Dinlerin Ortaya Çıkışı | Karen Amstrong, Houston Smith, N.J. Demerath ve Robert D. Lee kitaplarında ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yahudililik ve İsrail | Karen Amstrong, Houston Smith, N.J. Demerath ve Robert D. Lee kitaplarında ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Hıristiyanlık ABD ve Polonya | Karen Amstrong, Houston Smith, N.J. Demerath ve Robert D. Lee kitaplarında ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İslamiyet İran ve Irak | Karen Amstrong, Houston Smith, N.J. Demerath ve Robert D. Lee kitaplarında ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Reform Döneminde Din | Karen Amstrong, Houston Smith, N.J. Demerath ve Robert D. Lee kitaplarında ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Aydınlanma Dönemi nin Dine Etkisi | Karen Amstrong, Houston Smith, N.J. Demerath ve Robert D. Lee kitaplarında ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | On dokuzuncu Yüzyıldan Günümüze Dine Bakış | Karen Amstrong, Houston Smith, N.J. Demerath ve Robert D. Lee kitaplarında ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Genel Değerlendirme | Genel Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Genel Değerlendirme-2 | Genel Değerlendirme-2 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |