Genel Bilgi
Kod | OYD7S800 |
Ad | Seminer (Z) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KEMAL CAN KILIÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Seminer konusu nasıl belirlenir, içeriği nasıl planlanır, nasıl raporlanır. Tez yazmaya başlamadan önce aynı süreci seminer üzerinde uygulayarak tecrübe edinme.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Seçilen konuya ilişkin kaynaklar kullanılacaktır.
Notlar
Seçilen konuya ilişkin kaynaklar kullanılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seminer konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Proje konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
ÖÇ04 | Proje konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmelerde, yönetim ve organizasyon sistemi içerisindeki aksaklıkları ve ihtiyaçları analiz edebilme. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmelerde çalışan davranışlarının nasıl oluştuğunu ve değiştiğini analiz etme. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi ve organizasyonu alanındaki kavram ve kuramları farklı disiplin alanlarıyla bütünleştirme. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi ve organizasyonu alanında bilimsel bir araştırma için gerekli olan yöntem, araç ve teknikleri kullanma. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmenin iç ve dış çevresini analiz etme. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yönetim sorunlarının çözümüne ilişkin yönetim becerilerini kullanma. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Modern işletmecilik ve işletme yönetimine ilişkin temel ilke, strateji ve teknikleri açıklama. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya takım çalışmasının dinamiklerini analiz etme. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında gelişimleri takip ederek sürekli kendini yenileme. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin yönetim ve organizasyon sorunlarına yönelik çözüm önerileri sunma. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yönetim ve organizasyon alanındaki kuramlara katkı sağlama. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer hazırlama sürecinin incelenmesi. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Seminer konusunun belirlenmesi. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Kaynak taraması. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kaynak taraması_2 | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Kaynak taraması_3 | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | İçerik oluşturma. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Ön yazıma başlama. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Yarıyıl ara sınavı | Yapılanların gözden geçirilmesi. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Sürecin değerlendirilmesi, eksiklerin belirlenmesi | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sürecin değerlendirilmesi, eksiklerin giderilmesi. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Bulguları değerlendirme | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Bulguları değerlendirme ve sonucun yazımı. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | İlk okuma ve değerlendirme. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Eksikleri tamamlama. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Son kontrol. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl sonu sınavları | Rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | yarıyıl sonu sınavları | rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,64 | ||
AKTS | 6 AKTS |