Genel Bilgi
Kod | OYD71801 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KEMAL CAN KILIÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Tez konusu nasıl belirlenir Tez içeriği nasıl planlanır Tez yazmaya başlamadan önce yapılacaklar nelerdir Daha önce yazılmış olan tezlerin incelenmesi Tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular SBE'nin hazırladığı tez yazım klavuzunu inceleme İçindekiler bölümünün hazırlanışı Dipnotlar ve kaynakçanın önemi ve hazırlanışı Tez izleme raporu yazma Tez üzerinde değerlendirmeler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Yeni Perpektifler, Prof. Dr. Remzi Altunışık,Prof. Dr. Ercan Gegez,Prof. Dr. Erdoğan Koç,Prof. Dr. Ünsal Sığrı,Prof. Dr. Atila Yüksel,Doç. Dr. Hakan Boz,Doç. Dr. Erkan Yıldız, Seçkin yayıncılık
Notlar
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Yeni Perpektifler, Prof. Dr. Remzi Altunışık,Prof. Dr. Ercan Gegez,Prof. Dr. Erdoğan Koç,Prof. Dr. Ünsal Sığrı,Prof. Dr. Atila Yüksel,Doç. Dr. Hakan Boz,Doç. Dr. Erkan Yıldız, Seçkin yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir konuyla ilgili literatür araştırması yapar |
ÖÇ02 | Konuyu tanımlayarak içeriğini belirler |
ÖÇ03 | Araştırma takvimini hazırlar |
ÖÇ04 | Bir konunun nedenlerini ve sonuçlarını araştırır |
ÖÇ05 | Konunun nedenlerini yorumlar |
ÖÇ06 | Konunun nedenleriyle sonuçlarını ilişkilendirir |
ÖÇ07 | Bir araştırmanın sonuçlarını analiz eder |
ÖÇ08 | Sonuçları sınıflandırır ve Sonuçları tartışır |
ÖÇ09 | Çalışmayı tez formatında sunar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmelerde, yönetim ve organizasyon sistemi içerisindeki aksaklıkları ve ihtiyaçları analiz edebilme. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmelerde çalışan davranışlarının nasıl oluştuğunu ve değiştiğini analiz etme. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrayabilme. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlama | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi ve organizasyonu alanındaki kavram ve kuramları farklı disiplin alanlarıyla bütünleştirme. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi ve organizasyonu alanında bilimsel bir araştırma için gerekli olan yöntem, araç ve teknikleri kullanma. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmenin iç ve dış çevresini analiz etme. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yönetim sorunlarının çözümüne ilişkin yönetim becerilerini kullanma. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Modern işletmecilik ve işletme yönetimine ilişkin temel ilke, strateji ve teknikleri açıklama. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya takım çalışmasının dinamiklerini analiz etme. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında gelişimleri takip ederek sürekli kendini yenileme. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin yönetim ve organizasyon sorunlarına yönelik çözüm önerileri sunma. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yönetim ve organizasyon alanındaki kuramlara katkı sağlama. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusu nasıl belirlenir | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
2 | Tez içeriği nasıl planlanır Tez yazmaya başlamadan önce yapılacaklar nelerdir | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | APA yazım stili incelenmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | APA stili incelenmesi | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | SBE'nin hazırladığı tez yazım klavuzunu inceleme | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | İçindekiler bölümünün hazırlanışı | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara sınav | sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Araştırma sorusunun tasarımı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Araştırma sorusunun analizi | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Varılan bulguların değerlendirilmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Varılan sonuçların değerlendirilmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Tez üzerinde düzeltmelerin incelenmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Tez üzerinde düzeltmeler | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Sonuçların düzenlenmesi ve raporlama | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl sonu sınavları | sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 21 | 294 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 21 | 294 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 589 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,56 | ||
AKTS | 24 AKTS |