Genel Bilgi
Kod | MO1707 |
Ad | Örgütsel Davranış ve Liderlik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AZMİ YALÇIN |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin iş hayatının her alanında sıkça karşılaşılan örgütsel davranış konuları hakkındaki duyarlılıklarını artırarak, davranış bilimlerinin kavramları ve uygulama teknikleri konusunda bilgilendirmektir. Davranışsal ve yönetsel sorunları birey, grup ve örgüt düzeyinde analiz ederek çözümleyebilmek ve öneriler geliştirebilmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; sosyal bir sistem olan örgütleri daha derinlemesine anlayabilmek için temel kavramlar üzerine odaklanılmaktadır. Çalıştıkları örgütlerde başarılı olmayı hedefleyen bireyler grup ve örgütsel dinamikler hakkında fikir sahibi olmalıdır. Bu bağlamda; gruplar arası dinamikler, örgütsel değişim, stres, karar verme, çatışma performans gibi konular irdelenerek bireyler ve bireylerin oluşturduğu örgütler üzerine öğrencilerin düşünmeleri teşvik edilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Örgütsel Davranış Boone and Kuntz, Çeviri Editörü İnci ERDEM
Notlar
Davranış Bilimleri S.Güney
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Örgütlerdeki insan davranışını açıklar ve irdeler |
ÖÇ02 | Örgütsel davranış alanındaki teorik ve pratik bilgileri sentezleyerek iş yaşamındaki etkilerini sorgular |
ÖÇ03 | Örgütlerdeki insan davranışlarının performansa etkisini teşhis eder. |
ÖÇ04 | Örgütlerdeki motivasyon, liderlik, karar verme, bağlılık sorunlarını tespit eder |
ÖÇ05 | Örgütlerdeki insan davranışının etkilerini örgütsel düzeyde tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve Organizasyon kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki kuram ve modelleri tanımlama. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki sayısal ve istatistiki yöntemleri açıklama. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini anlama. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki kuram ve modelleri kullanma | 5 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Yönetim ve organizasyon alanındaki sayısal ve istatistik yöntemleri uygulama. | 3 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Yönetim ve organizasyon alanındaki araştırma sonuçlarını yorumlama. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme içindeki karşılaştığı yönetim ve organizasyon sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yönetim sürecinin temel adımlarını izleyerek uygulayabilme. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel nitel ve nicel analiz programlarını etkili bir şekilde kullanma. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışma. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirme. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlama. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yönetim ve organizasyon alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunma. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapma. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Örgütsel davranışın tanımının yapılması ve ilgili kavramların açıklanması | Örgütsel Davranış Bölüm 1-s. 1-34 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tutumlar ve iş tatmini | Örgütsel Davranış Bölüm 3. s.70-97 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Duygular | ÖD Bölüm 4. s.98-131 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kişilik ve Değerler | ÖD Bölüm 5. s.132-165 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Algılama | ÖD Bölüm 6. s-166-201 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Motivasyon | ÖD Bölüm 7. s-202-239 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Motivasyon Araçları ve Uygulamaları | ÖD Bölüm 8. s-240-273 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Grup davranışı | ÖD Bölüm 9. s-274-311 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Takımlar | ÖD Bölüm 10. s-312-339 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İletişim | ÖD Bölüm 11. s-340-373 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Liderlik | ÖD Bölüm 12. s-374-417 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Güç ve Politika | ÖD Bölüm 13 s-418-451 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
14 | Çatışma yönetimi | ÖD Bölüm 14 p-452-485 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Proje sunumları | Sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
16 | Yarı yıl sonu sınavları 1 | Sınava hazırlık 1 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarı yıl sonu sınavları 2 | Sınava hazırlık 2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |