Genel Bilgi
Kod | EMG57711 |
Ad | Girişimcilik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET TURAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Günümüzde kullanılan temel girişimcilik tanımlarını ortaya koyarak girişimciliğin ne anlama geldiğini belirlemek ve girişimciler için fırsatları ortaya koyabilmek
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında küçük işletmelerin doğası, başarı ve başarısızlık, başarılı girişimcilik, bir iş planı geliştirmek, franchising, sermaye kaynakları, yer seçiminin belirlenmesi, örgütsel biçimin seçilmesi, planlama ve organizasyon, yönlendirme, performansın izlenmesi, pazarın anlaşılması, fiyatlama, reklam ve satış, küçük işletmelere devlet desteği konuları ele alınacaktır. Türkiyeden bazı aile işletmeleri örnekleri incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Girişimcilik: Yeni girişimleri başarıyla hayata geçirme ( Yönetimde yeni konular neler) by Bruce Barringer (Author), R Ireland (Author) adlı ders kitabının tercüme edilmiş bölümleri ders notu olarak kullanılmakta ve öğrenciye sağlanmaktadır
Notlar
Girişimcilikte Güncel konular ve uygulamalar Mehmet marangoz
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İyi bir girişimci profilinin ve girişimcinin işletmeler için oynadığı rolünü kavrar |
ÖÇ02 | Kobilerin Türkiye ekonomisindeki önemli rolünün kavrar ve analiz eder |
ÖÇ03 | Girişimcilik ve KOBİ yönetimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir,değerlendirebilir |
ÖÇ04 | özgün yenilikçi girişimcilik fikirleri geliştirir |
ÖÇ05 | Geliştirdiği özgün iş fikrini İş planına dönüştür |
ÖÇ06 | hazırladığı iş planını bir topluluğa sunar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve Organizasyon kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki güncel kavram ve modelleri tanımlama. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki kavram ve modelleri kullanarak güncel yönetim sorunlarını analiz etme. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki güncel araştırmaların sonuçlarını yorumlama. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme içindeki karşılaştığı yönetim ve organizasyon sorunlarının tespit ve çözümü için uygun yöntemleri belirleme. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yönetim sürecinin temel adımlarını izleyerek uygulayabilme. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Örgüt analizi için kullanılan modelleri etkili bir şekilde kullanma. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yönetim alanında proje geliştirerek hayata geçirebilme. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yönetim alanında öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirme. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlama. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yönetim ve organizasyon alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunma. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapılan tüm çalışmalarda bilimsel araştırma etiğine bağlı kalma. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi | Mehmet marangoz, (p. 9-32) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Girişim ve girişimcilik kavramları, girişimciliğin önemi | Mehmet marangoz (p. 33-44) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bir birey olarak girişimcinin özellikleri | Mehmet marangoz (p. 45-56) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yaratıcılık ve iş fikri geliştirme yöntemleri | Mehmet marangoz (p. 59-72) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Girişimcilik süreci | Mehmet marangoz, (p. 73-86) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yeni bir işletme kurma veya yeni bir işletmeyi satın alma | Mehmet marangoz (p. 87-102) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Bir iş planının hazırlanması | Mehmet marangoz (p.121-130 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Bir iş planının hazırlanması 2 | Mehmet marangoz (p. 131-148) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Pazarlama planı | Mehmet marangoz (p. 149-168) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Üretim planı | Mehmet marangoz (p. 171-186) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Finansal plan | Mehmet marangoz (p. 187-204) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Uluslar arası girişimcilik fırsatları | Mehmet marangoz (p. 235-268) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Şirket içi girişimcilik | Mehmet marangoz (p. 269-310) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Öğrenci sunumları | sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |