Genel Bilgi
Kod | ABL646 |
Ad | Adli Palinoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN CENGİZ DARICI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Polenleri taniyarak suç mahalli ve suçluyu belirlemek
Dersin İçeriği
Çiçek yapısı, polen oluşumu, polenin özellikleri, polen tipleri, adli palinoloji örnekleri
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğanın farklı bir detayını algılar |
ÖÇ02 | Doğada binlerce yıl bozulmadan kalan yapıların varlığını farkeder |
ÖÇ03 | Pek çok insanın bilmediği mikroskopik yapıların hayatımızdaki önemini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Polenin tanımı, palinolojinin tarihçesi | ders notları, kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | çiçek ve çiçek yapıları | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | polen oluşumu ve özellikleri | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | polenlerde sporoderme yapısı | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | ornementasyon ve şekilleri | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | ornementasyon ve şekilleri | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | ornementasyon ve şekilleri | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınav | sözlü | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Gymnospermlerde polen tipleri | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Gymnospermlerde polen tipleri | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Gymnospermlerde polen tipleri | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Gymnospermler ve Angiospermlerde polen tipleri | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
13 | Angiospermlerde polen tipleri | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Angiospermlerde polen tipleri | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dünyadan Adli palinoloji uygulamaları | ders notları, kitaplar, tablolar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sözlü ve sunum | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sözlü ve sunum | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |