Genel Bilgi
Kod | ABL619 |
Ad | Adli Tanatoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Kenan KAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu Ders; Ölüm mekanizması, erken ve geç postmortem değişiklikler ile postmortem interval hakkında bilgi sahibi olarak somatik ve hücresel düzeyde ölümün anlaşılmasını sağlayacaktır.
Dersin İçeriği
Ölümün oluşumu, somatik ve sellüler ölüm mekanizmaları. Çok erken postmortem değişiklikler, saptanma yöntemleri. Geç Postmortem değişiklikler, meydana geliş mekanizmaları ve bunlara etkili faktörler. Postmortem interval tayini ve önemi.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ölüm Neden ve Mekanizmasının yorumlanması. |
ÖÇ02 | Erken ve Geç Postmortem değişikliklerin anlaşılması. |
ÖÇ03 | Postmortem Interval Yorumlanması |
ÖÇ04 | Somatik Ölüm Mekanizmasının Anlaşılması. |
ÖÇ05 | Ölümün hücresel düzeyde mekanizmasının anlaşılması. |
ÖÇ06 | Postmortem Artifaktların Anlaşılması |
ÖÇ07 | Postmortem Yara Değerlendirmeleri ve Yorumlama |
ÖÇ08 | Mezar Açma ve Örnekleme Tekniği |
ÖÇ09 | Tahnit Yöntemlerinin Anlaşılması. |
ÖÇ10 | Defin Ruhsatı Düzenlenmesi |
ÖÇ11 | Postmortem Görüntüleme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir. | 5 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | 5 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir. | 5 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | AGONİ - ÖLÜM - ÖLÜM ANI ve SIRASINDA ORTAYA ÇIKAN DEĞİŞİKLİKLER | ADLİ PATOLOJİ / ADLİ TIP TEMEL KİTAPLARINDAN OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
2 | ERKEN VE GEÇ POSTMORTEM DEĞİŞİKLİKLER | ADLİ PATOLOJİ / ADLİ TIP TEMEL KİTAPLARINDAN OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme |
3 | POSTMORTEM İNTERVAL | ADLİ PATOLOJİ / ADLİ TIP TEMEL KİTAPLARINDAN OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
4 | SOMATİK ÖLÜM MEKANİZMALARI | ADLİ PATOLOJİ / ADLİ TIP TEMEL KİTAPLARINDAN OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
5 | BİYOLOJİK VE HÜCRESEL ÖLÜMÜN MEKANİZMALARI | ADLİ PATOLOJİ / ADLİ TIP TEMEL KİTAPLARINDAN OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
6 | POSTMORTEM ARTİFAKTLAR | ADLİ PATOLOJİ / ADLİ TIP TEMEL KİTAPLARINDAN OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
7 | MEZAR AÇMA | ADLİ PATOLOJİ / ADLİ TIP TEMEL KİTAPLARINDAN OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | KİŞİSEL ÇALIŞMA | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | ANTEMORTEM - POSTMORTEM YARA ÖZELLİKLERİ | ADLİ PATOLOJİ / ADLİ TIP TEMEL KİTAPLARINDAN OKUMA | |
10 | POSTMORTEM EVREDE YARALARDA YAŞ TAYİNİ VE MEKANİZMALAR | ADLİ PATOLOJİ / ADLİ TIP TEMEL KİTAPLARINDAN OKUMA | |
11 | DEFİN RUHSATI DÜZENLENMESİ | ADLİ PATOLOJİ / ADLİ TIP TEMEL KİTAPLARINDAN OKUMA | |
12 | TAHNİT İŞLEMLERİ VE ÖNEMİ | ADLİ PATOLOJİ / ADLİ TIP TEMEL KİTAPLARINDAN OKUMA | |
13 | DÜNYADA DEFİN RUHSATI DÜZENLENMELERİ | ADLİ PATOLOJİ / ADLİ TIP TEMEL KİTAPLARINDAN OKUMA | |
14 | POSTMORTEM GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİNİN ÖNEMİ | ADLİ PATOLOJİ / ADLİ TIP TEMEL KİTAPLARINDAN OKUMA | |
15 | UYGULAMADA YORUM VE ANALİZ | ADLİ PATOLOJİ / ADLİ TIP TEMEL KİTAPLARINDAN OKUMA | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | KİŞİSEL ÇALIŞMA | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | -------------- |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 185 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,40 | ||
AKTS | 7 AKTS |