Genel Bilgi
Kod | ABL572 |
Ad | İlaçların Toksik Tesirleri ve Toksikolojinin Temel Kavramları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATMA PEYMAN ERTUĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, toksikoloji ve toksik etki hakkında temel bilgilerin kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Toksikolojiye giriş, toksikolojinin temel kavramları, zehirlenmeler, güvenli ilaç kullanımı.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
1.Akılcı Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Kayaalp SO, Hacettepe Taş Kitapçılık, Ankara, IX. baskı, 2000 2. Goodman & Gilman's. Terapötiklerin Farmakolojik Temelleri. Hardman JG, Limbird LE, IX. baskı, McGraw-Hill, New York, 1996 Farmakoloji, Rang, HP, Dale, MM, Ritter, JM, Churchill Livingstone, Edinburgh, V. baskı, 2003 3. Farmakoloji, Rang, HP, Dale, MM, Ritter, JM, Churchill Livingstone, Edinburgh, V. baskı, 2003 4. Lippincott'un Resimli İncelemeleri: Farmakoloji, Mycek MJ, Harvey RA, Champe PC, 2. baskı, 1997
Notlar
İnternet, kütüphane veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toksikolojinin temel kavramlarını bilir. |
ÖÇ02 | İlaçların teratojen etkisini açıklar. |
ÖÇ03 | Zehirlenme tedavilerini öğrenir. |
ÖÇ04 | İlaç alerjilerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları tanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanları arasındaki ilişkileri kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların çözümünde kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve çalışmaları farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları toplum yararına kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Toksikolojiye giriş ve temel kavramların tanımları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
2 | Toksikolojinin Temel Prensipleri, Toksik etki, Toksisite testleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
3 | Ana toksik etki mekanizmaları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
4 | Toksisiteyi etkileyen faktörler | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
5 | Toksik etkinin sınıflandırılması | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
6 | Genotoksik etki | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
7 | Teratojenite | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Okuma, araştırma, tekrar etme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | İlaç alerjisi | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
10 | Akut zehirlenme tedavisin temel ilkeleri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
11 | İlaç toksisitesi | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
12 | İlaç-ilaç, ilaç-hastalık, ilaç-besin, ilaç-alkol ve ilaç bitkisel ürün etkileşmelerinin toksikolojik sonuçları | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
13 | Riskli/Fizyolojik dönemlerde güvenli ilaç kullanımı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
14 | Bitkisel ve Hayvansal Toksinler- Etkileri I | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
15 | Bitkisel ve Hayvansal Toksinler- Etkileri II | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, araştırma, tekrar etme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, araştırma, tekrar etme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |