Genel Bilgi
Kod | ABL566 |
Ad | Adli Bilimlerde Anatomi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BEHİCE DURGUN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; hareket sistemini oluşturan elemanlar (kemik, eklem ve kas) ve diğer organ sistemleri bağlamında insan vücudunun normal yapı bilgisini adli bilimler ve özellikle adli antropoloji bilgisi ile bağdaştırmaktır.
Dersin İçeriği
Anatomiye giriş. Hareket sistemine giriş, Kemik anatomisi ve adli bilimler, Eklem anatomisi ve adli bilimler, Kas anatomisi ve adli bilimler, Kemik, eklem ve kas topografik anatomisi (kafatası, üst ekstremite ve alt ekstremite) ve adli bilimler, Göğüs bölgesi anatomisi ve adli bilimler, Karın bölgesi anatomisi ve adli bilimler, Pelvis bölgesi ve adli bilimler
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Dere F. Anatomi Atlası ve Ders Kitabı Durgun B. Ders Notları (Ders slaytlarının basılı materyali)
Notlar
İnternet, Kütüphane Veri Tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Anatominin temel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | İnsan vücudunda anatomik düzlem ve eksenleri tanımlar. |
ÖÇ03 | İnsan vücudunu somatotipe göre sınıflandırır. |
ÖÇ04 | Anatomi ve adli bilimler arasında bağlantı kurar. |
ÖÇ05 | Hareketin temel ögeleri (kemik, eklem ve kas) nin yapısı ve işlevlerini açıklar. |
ÖÇ06 | Hareket sisteminin topografik anatomisini adli bilimler açısından irdeler. |
ÖÇ07 | Torakal bölge topografik anatomisini adli bilimler açısından inceler. |
ÖÇ08 | Abdominal bölge topografik anatomisini adli bilimler açısından değerlendirir. |
ÖÇ09 | Pelvik bölge topografik anatomisini adli bilimler açısından değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları tanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanları arasındaki ilişkileri kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların çözümünde kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve çalışmaları farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları toplum yararına kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Anatomi terimleri | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | Düzlemler ve eksenler | Kaynak araştırma, soru geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
3 | Somatotipi | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
4 | Anatomi ve adli bilimler arasındaki bağlantı | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Hareketin temel ögeleri ve adli bilimler | Kaynak araştırma, soru geliştirme, bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Toraks duvarları ve mediastinum anatomisi | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Adli bilimler açısından akciğer anatomisi | Kaynak araştırma, soru geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Öğrenilen bilgilerin bütünleştirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Adli tıp açısından kalp anatomisi | Kaynak araştırma, soru geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Karın Duvarları ve karın boşluğu anatomisi | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Adli bilimler açısından sindirim organlarının anatomisi | Kaynak araştırma, soru geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Adli bilimler açısından boşaltım organlarının anatomisi | Kaynak araştırma, soru geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Pelvik bölge anatomisi | Önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Adli bilimler açısından pelvis organlarının anatomisi | Kaynak araştırma, soru geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | ÖDEV SUNUMU | Araştırma, soru geliştirme, takım çalışması, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, öğrenilen bilgilerin bütünleştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma, soru geliştirme, takım çalışması, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, öğrenilen bilgilerin bütünleştirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
AKTS | 5 AKTS |