Genel Bilgi
Kod | ABL540 |
Ad | Kriminoloji Biliminde Ses Analizi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
adli kanıtlar için hertürlü kayıt cihazından alınan sesin kayıtlarının analizi
Dersin İçeriği
analog yada digital kayıtlardan sesin içerğini ve yapısını bozmadan kanıt elde etmek, ses ve görüntü kayıtı yapan her türlü kayıtcihazından ses analizi yapmak, orjinal olmayan seskayıtlarını ortaya çıkarmak, görüntü ve ses senkrinasyonunu belirlemek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ses analizi EĞİTİM & BİLİM 2022-IV
Notlar
https://books.google.com.tr/books?id=MO2mEAAAQBAJ&pg=PA262&dq=ses+analizi&hl=tr&sa=X&ved=2ahUKEwiG9qGcscn8AhWkS_EDHYXcDBQQ6AF6BAgJEAI#v=onepage&q=ses%20analizi&f=false
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | se nasıl oluşur ses dalgalarının ortam yoğunluğu ile ilişkisini kurar |
ÖÇ02 | ses kayıt cihazları ve çeşitlerini öğrenir |
ÖÇ03 | ortam kayıt ve cihazlarının çalışmasını öğrenir |
ÖÇ04 | analog ve dijital ses kayıtları arasındaki farkları anlar |
ÖÇ05 | ses ve görüntü uyumu için senkrizasyonunun önemini anlar |
ÖÇ06 | ortamdaki gürültü ve orjinal sesin tanımlanması öğrenir |
ÖÇ07 | ses kayıtlarına eklene ve çıkarılan bölümlerin izini öğrenir |
ÖÇ08 | olay yerindeki şahıslara ait ses tınısını tanımak |
ÖÇ09 | sesin içerdiği konuşmayı çözümleme metin haline getirme |
ÖÇ10 | Ses kayıtlarını gürültü sinyalinden ayrıştırmayı öğrenir |
ÖÇ11 | analog ve dijital ses kayıtlarının farklarını ortaya çıkarmayı öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları tanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanları arasındaki ilişkileri kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların çözümünde kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve çalışmaları farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları toplum yararına kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Adli Ses Analizi ve İncelemesi Nedir | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | ses kayıt cilhazları | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | analog ve digital ses kayıtları | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | ses kayıtları çözümleme | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | kurgu ve montaj çözümleme | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | ses kayıtı iyileştirmesi | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | ses frekansları karşılaştırması | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | bilgisayar kayıtlarında ses | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | ses analiz programları | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | ses maniplasyonu çözümleme | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | bilgisayarda ses farklılıklarını ortaya çıkarma | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | karıştırılmış ses kayıtlarını ayıklama | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | örnek analiz | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | uygulama | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |