Genel Bilgi
Kod | ABL536 |
Ad | Bireysel Görüşme İlke ve Teknikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHMET BİLGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
psikolojik yardımda kullanılan becerileri kazanma
Dersin İçeriği
Bireysel görüşme yapabilme becerilerini kazanma
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
BİLGİN: GÖRÜŞME TEKNİKLERİ DERS NOTLARI
Notlar
İ.ETHEM ÖZGÜVEN: GÖRÜŞME
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | iletişim nedir bilme.......... |
ÖÇ02 | iletişim engelleri bilme...... |
ÖÇ03 | bireysel görüşme yapabilme...... |
ÖÇ04 | grupla görüşme yapabilme..... |
ÖÇ05 | klinik görüşme nedir bilme..... |
ÖÇ06 | görüşme ilkelerini öğrenme..... |
ÖÇ07 | görüşme teknikleri kullanabilme..... |
ÖÇ08 | görüşmede yapılan hatalar bilme |
ÖÇ09 | görüşme türleri bilme.......... |
ÖÇ10 | bilgi verme görüşmeleri bilme....... |
ÖÇ11 | bilgi toplama görüşmeleri bilme..... |
ÖÇ12 | psikolojik yardım görüşmesi bilme |
ÖÇ13 | yapıtlı görüşme planlama..... |
ÖÇ14 | yapıtsız görüşme planlama..... |
ÖÇ15 | görüşmeyi kaydetme kuralları..... |
ÖÇ16 | yüzyüze görüşme.......... |
ÖÇ17 | telefonla görüşme......... |
ÖÇ18 | sosyal medya kullanımı...... |
ÖÇ19 | twiter la görüşme......... |
ÖÇ20 | instagram kullanımı......... |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları tanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanları arasındaki ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların çözümünde kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel gelişmeleri ve çalışmaları farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları toplum yararına kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | iletişim | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | iletişim engelleri | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | bireysel görüşme | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | grupla görüşme | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | klinik görüşme | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | görüşme ilkeleri | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | görüşme türleri | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | bilgi verme görüşmesi | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | bilgi toplama görüşmesi | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | psikolojik danışma | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | yapıtlı görüşme | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | yapıtsız görüşme | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | görüşme kaydı | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | etik konular | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 8 | 104 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,36 | ||
AKTS | 5 AKTS |