ABL512 Adli Genetik

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ABL512
Ad Adli Genetik
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYŞE SERİN


Dersin Amacı / Hedefi

Kalıtım, moleküler genetik ve moleküler biyolojinin temel özelliklerini ve önemini ve adli genetikle olan ilgisini tartışabilme yeteneği kazandırmak.

Dersin İçeriği

Genetik kalıtım modelleri ve gen mutasyonu. Nükleer ve mitokondriyal DNA. DNA polimorfizmleri, otozomal ve gonozomal STRler, Adli DNA analizleri, DNA analiz sonuçlarının yorumlanması ve raporlanması.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Fundamentals of Forensic DNA Typing, John Butler 2005; An Introduction to Forensic Genetics, W.Goodwin, A.Linacre, S. Hadi.2007

Notlar

Güncel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kalıtımın prensiplerini açıklar .
ÖÇ02 Potansiyel DNA kaynakları, örnekleme ve analizi hakkında hakkında bilgi sahibidir
ÖÇ03 Biyolojik delillerin DNA analizi için uygun metodolojileri seçer.
ÖÇ04 DNA analizi çalışmalarında kullanılan teknolojik araç, cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
ÖÇ05 Kan grupları, Kısa Tandem Tekrar belirteçler ve Tek Nükleotid Polimorfizmlerinden genetik profilleri tanımlar ve yorumlar
ÖÇ06 Kimliklendirmede genetik profilleri kullanmanın risklerini ve faydalarını kavrar.
ÖÇ07 Duruşmalarda ve mahkeme kararlarında "savcının yanılgısı" örneklerini tespit eder.
ÖÇ08 Adli genetik bilimini ve uygulamalarını sunan medya sunumlarını eleştirel olarak analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanında güncel kavramları tanır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanları arasındaki ilişkileri kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların çözümünde kullanır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli Bilimler alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel gelişmeleri ve çalışmaları farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeleri, bilgileri ve uygulamaları toplum yararına kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ve tarihçe kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 DNA nın yapısı ve insan genomu kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 DNA Kaynakları, Biyolojik delil ve Önemionu kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Biyolojik örneklerin toplanması, transferi, saklanması - delil teslim zinciri kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Biyolojik materyallerde ön inceleme kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
6 DNA polimorfizmleri-Kısa ardışık tekrar polimorfizmler kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 DNA ekstraksiyon ve kantitasyon yöntemleri kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Polimeraz zincir reaksiyonu kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
10 STR analizi kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney / Laboratuvar
11 STR profillerinin değerlendirilmesi kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
12 STR profillerini istatistiksel olarak yorumlama kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
13 Tek nükleotit polimorfizmler kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Deney / Laboratuvar
14 Y-STR kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
15 mtDNA kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.04.2023 01:19