Genel Bilgi
Kod | FSC715 |
Ad | Seminar (C) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BEHNAN ALPER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Literatür araştırması yaparak belirli bir konuda bilgi toplama, toplanan bilginin sentezlenerek rapor haline getirilip sunma becerilerinin kazanılması.
Dersin İçeriği
Danışman öğretim üyesinin denetiminde çalışmak istediği konuya yönelik olarak literatür çalışması, veri toplama, derleme, analiz etme ve sonuçları raporlayarak sunmayı kapsayan faaliyetlerden oluşur.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Classical and contemporary books on the seminar subject
Notlar
Classical and contemporary makaleler on the seminar subject
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Detaylı literatür araştırması yapabilir |
ÖÇ02 | Topladığı bilgileri sentezleyebilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir. |
ÖÇ03 | Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor haline getirebilir. |
ÖÇ04 | Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olayların çözümünde kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Adli bilimler ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeler, bilgiler ve uygulamaların toplum yararına kullanılması için projeler geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimlerle konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirme süreçlerine katkıda bulunur ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer konusunun belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
2 | Lliteratür tarama | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | |
3 | Lliteratür tarama | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | |
4 | Lliteratür tarama | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | |
5 | Konuyla ilgili güncel makalelerin okunması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | |
6 | Konuyla ilgili güncel makalelerin okunması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | |
7 | Konuyla ilgili güncel makalelerin okunması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | |
8 | Konuyla ilgili güncel makalelerin okunması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | |
9 | Klasik ve güncel bilgilerin derlemesinin yapılması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | |
10 | Klasik ve güncel bilgilerin derlemesinin yapılması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | Klasik ve güncel bilgilerin derlemesinin yapılması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | Sunum için slayt hazırlama | ireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | Sunum için slayt hazırlama | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | Seminer sunumu | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Öneri ve eleştiriler doğrultusunda seminerin yazılması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Öneri ve eleştiriler doğrultusunda seminerin yazılması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Öneri ve eleştiriler doğrultusunda seminerin yazılması | Bireysel çalışma, önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |