Genel Bilgi
Kod | FSC514 |
Ad | Principles of Drug Effect |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATMA AYDINOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin sonunda öğrencilerin ilaç, farmakokinetik ve farmakokinetik kavramlarını, ilaç uygulama yolları, reseptör ve ilaçların etki mekanizmaları ilaç etkisini değiştiren faktörler ve ilaç toksisitesini açıklayabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
laç , farmakokinetik ve farmakokinetik kavramları,ilaç uygulama yolları, reseptör ve ilaçların etki mekanizmaları ilaç etkisini değiştiren faktörler ve ilaç toksisitesi
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Akılcı Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, pelikan tıp teknik yayıncılık, S. Oğuz Kayaalp
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlaç ve ilaç etkisinin temel özelliklerini tanımlarlar. |
ÖÇ02 | İlaçların absorpsiyonu, dağılımı, metabolizması ve itrahını açıklar. |
ÖÇ03 | Reseptör ve reseptör tiplerininin tanımını yapar. |
ÖÇ04 | yan tesir, toksik tesir, terapötik doz, toksik doz ve letal dozu tanımlar ve açıklar. |
ÖÇ05 | İlaçların etki mekanizmalarını açıklar. |
ÖÇ06 | plazma ilaç konsantrasyonu-zaman grafiğini açıklar. |
ÖÇ07 | farmakokinetik ve farmakodinamik ilaç etkileşmelerini açıklar. |
ÖÇ08 | İlaç etkisini değiştiren faktörleri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olayların çözümünde kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Adli bilimler ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeler, bilgiler ve uygulamaların toplum yararına kullanılması için projeler geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimlerle konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirme süreçlerine katkıda bulunur ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlaç, ilaç etkisinin temel özellikleri, ilaç kaynakları, temel kavramlar | kitap ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | absorpsiyon | kitap ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İlaç Uygulama Yolları | kitap ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | İlaçların Dağılımı | Kitap ve Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Biyotransformasyon | Kitap ve Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İtrah | Kitap ve Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Konsantrasyon-Etki İlişkisi | Kitap ve Literatür Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara sınav | Kitap ve Literatür Araştırması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İlaçların Etki Mekanizmaları | Kitap ve Literatür Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Reseptör ve İlaç Reseptör İlişkisi | Kitap ve Literatür Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | İlaç Etkisini Değiştiren Faktörler | Kitap ve Literatür Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | İlaçlar Arasındaki Etkileşmeler | Kitap ve Literatür Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | İlaçların Toksik Tesirleri ve | Kitap ve Literatür Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | İlaçların Toksik Tesirleri ve Toksikolojinin Temelleri | Kitap ve Literatür Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Farmakogenetik | Kitap ve Literatür Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Akut İlaç Zehirlenme Tedavisindeki Temel İlkeler | Kitap ve Literatür Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
17 | Final | Kitap ve Literatür Araştırması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |