Genel Bilgi
| Birim | BAĞIMLILIK VE ADLİ BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
| BAĞIMLILIK (DR) | |
| Kod | BAG619 |
| Ad | Bağımlılık ve Denetimli Serbestlik |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 7 AKTS |
| Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUNAY FIRAT |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Denetimli Serbestlik ile ilgili kanun ve mevzuatları ve Çocuklarda ve Yetişkinlerde Denetimli Serbestlik Sürecini bilme
Dersin İçeriği
Denetimli Serbestlik Sürecini ve ilgili kanun ve mevzuatları bilme
Dersin Ön Koşulu
------
Kaynaklar
Ulusal ve Uluslararası Güncel Yayınlar
Notlar
Ulusal ve Uluslararası Güncel Yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Adli Sosyal Bilimler alanında gerekli bilgileri sistematik biçimde kavrar. |
| ÖÇ02 | Adli Sosyal Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde bilir. |
| ÖÇ03 | Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilir. |
| ÖÇ04 | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. |
| ÖÇ05 | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 1 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanındaki etik ilkelerin birey ve toplum için önemini kavrar. | 1 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılığın biyolojik, psikolojik ve sosyal temellerini kavrar. | 1 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılıkla ilgili yasaları ve yasal süreci kavrar. | 1 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlılık alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlı olgulara yönelik görüşme tekniklerini kullanır. | 1 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımlılık alanında çalışan uzmanlara ve topluma eğitim verir ve bu eğitimin etkinliğini değerlendirir. | 1 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırma verilerini değerlendirme ve bilimsel makale yazma becerisi kazanır. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek Bağımlılık alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bağımlılık alanlarıyla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini en üst düzeyde kullanır. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımlılık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 1 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Bağımlılık alanına giren konularda iletişim kurar, bilgi aktarır ve alır. | 1 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 1 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak alıştırmalar yapar. | 1 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Denetimli Serbestliğin tanımı, DS'nin yönetmeliği | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
| 2 | Çocuk suçlarına DS süreci | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Yetişkinlerde DS süreci | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Akıl hastalarına uygulanan tedbirler ve yorumları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Alkol ve madde bağımlılığında bilirkişilik | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Cinsel dokunulmazlığa karşı suçlarda bilirkişilik | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Evlenme ve boşanma sürecinde bilirkişilik | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Fiil ehliyetinin kısıtlanması halleri | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
| 10 | Cinsiyet değiştirme sürecinde bilirkişilik | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Evlat edinme ve koruyucu aile olma sürecinde bilirkişilik | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Ceza davalarında örnek olgu çözümleri | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Bilirkişi raporu düzenleme teknikleri | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
| 14 | Genel değerlendirme I | Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
| 15 | Genel değerlendirme II | Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dersin Konularına ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 10 | 140 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 3 | 3 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 173 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,92 | ||
| AKTS | 7 AKTS | ||