Genel Bilgi
Kod | BAG560 |
Ad | Çocuk Suçluluğu ve Kriminal Boyut |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi KADİR ÇAKIR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yaşı yasal limitlerin altındaki bireylerin suçlu tutum ve davranışlarını çok boyutlu olarak inceler ve bu sorunu yaklaşım, müdahale ve en önemlisi de önleme açılarından bilimsel bakış açısıyla ela almayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Çocuk suçluluğunu ele alan çalışma ve araştırmaları kapsar. Özellikle çocuk adalet sürecini, ıslah, rehabilitasyon ve topluma kazandırma konularını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bartollas, C., Schmalleger, F. (2017). Çocuk Suçluluğu (D, Yücel., M. B. Gönültaş, Çev). Ankara: Nobel Yayıncılık.
Notlar
Yavuzer, H. (2019). Çocuk ve Suç. Ankara: Remzi Kitapevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocuk ruh sağlığı ile ilgili temel kavram, ilke ve tarihsel gelişimi kavrar |
ÖÇ02 | Çocukların bilişsel, duygusal ve davranışsal gelişim süreçlerini bilimsel düşünce anlayışıyla değerlendirir |
ÖÇ03 | Çocukların uyum problemlerine çok yönlü bakış açısı geliştirir |
ÖÇ04 | Çocukların yaşama uyumunu etkileyen çok sayıda faktör ile bu faktörlerin birbiriyle etkileşimini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgileri kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanında disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanındaki etik ilkelerin birey ve toplum için önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılığın biyolojik, psikolojik ve sosyal temellerini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk, ergen ve yetişkinde bağımlılıkla ilişkili olabilecek psikopatolojileri tanımlar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılıkla ilgili yasaları ve yasal süreci kavrar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanında yapılan bilimsel makaleleri inceler. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlılık alanında bilimsel araştırma yöntemlerini uygular | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlılık alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | 1 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlı olgulara yönelik görüşme tekniklerini kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımlılık alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirerek katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımlılık alanına yönelik uygulamalarda yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımlılık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, aynı alandaki veya farklı alanlardaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bağımlılık alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bağımlılıkla mücadelede koruyucu, önleyici çalışmaları yapar. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanla ilgili kazanılan bilgiyi, becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çocuklarda Suçluluğun Doğası | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Suçlulukta Bireysel Etkenler | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Sosyal Yapının Suçluluğa Etkileri | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Aile ve Suçluluk | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Okul ve Suçluluk | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Cinsiyet ve Çocuk Suçları | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Çeteler ve Suç | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Uyuşturucular ve Suç Davranışı | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Çocuk ve Adalet Süreci | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Çocuk Mahkemeleri | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Riskli Davranışları Önleme ve Müdahale-1 | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Riskli Davranışları Önleme ve Müdahale-2 | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Suçlu Çocuklar için Kurumlar | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |