Genel Bilgi
Kod | BAG546 |
Ad | Beden Sosyolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ABDULLAH ÖZBOLAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencileri beden sosyolojisi kuramları ve bedene dair tartışmalar ile tanıştırmaktır.
Dersin İçeriği
Bedenin kültürel bir fenomen olarak kimlik, sağlık, hastalık, sakatlık ve toplumsal cinsiyet boyutlarıyla incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beden sosyolojisinin temel konularını, kuramlarını anlar ve kavramlarını kullanabilir. |
ÖÇ02 | Bedenin tarihsel değişimini, dinsel, felsefi ve politik tartışmalar ışığında anlayabilir ve bu dönüşümün sebeplerini açıklayabilir. |
ÖÇ03 | Bedenin, cinsellik, toplumsal cinsiyet ve ırk tartışmaları içerisindeki yerini eleştirel olarak analiz edebilir. |
ÖÇ04 | Bedenin, tüketim kültürü içerisindeki sunum ve kullanımını eleştirel olarak değerlendirebilir. |
ÖÇ05 | Bedeni disiplin etmeye ve düzenlemeye yönelik politikaları eleştirel olarak analiz edebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgileri kavrar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanında disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanındaki etik ilkelerin birey ve toplum için önemini kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılığın biyolojik, psikolojik ve sosyal temellerini açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk, ergen ve yetişkinde bağımlılıkla ilişkili olabilecek psikopatolojileri tanımlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılıkla ilgili yasaları ve yasal süreci kavrar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımlılık alanında yapılan bilimsel makaleleri inceler. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlılık alanında bilimsel araştırma yöntemlerini uygular | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlılık alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımlı olgulara yönelik görüşme tekniklerini kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımlılık alanında karşılaşılabilecek karmaşık sorunların çözülmesinde çözüm önerileri geliştirerek katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bağımlılık alanına yönelik uygulamalarda yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bağımlılık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, aynı alandaki veya farklı alanlardaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bağımlılık alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bağımlılıkla mücadelede koruyucu, önleyici çalışmaları yapar. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanla ilgili kazanılan bilgiyi, becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sosyolojik Bir Olgu Olarak Beden | Kadir Canatan, Beden Sosyolojisi, Açılım Kitap; Toplumbilim Beden Sosyolojisi Özel sayısı, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Toplumda Beden: Bedene Sosyolojik Yaklaşım | Kadir Canatan, Beden Sosyolojisi, Toplumbilim Beden Sosyolojisi Özel sayısı, M. Fraser, M. Greco, The Body: A Reader, Routledge, | |
3 | Bedene Müdahalede, Din, İdeoloji ve Siyasal İktidar | Kadir Canatan, Beden Sosyolojisi, Toplumbilim Beden Sosyolojisi Özel sayısı | |
4 | Bedene Müdahalede Tıp | Kadir Canatan, Beden Sosyolojisi, Toplumbilim Beden Sosyolojisi Özel sayısı | |
5 | Beden: Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet | Kadir Canatan, Beden Sosyolojisi, Toplumbilim Beden Sosyolojisi Özel sayısı | |
6 | Beden ve Kültür | Kadir Canatan, Beden Sosyolojisi, Toplumbilim Beden Sosyolojisi Özel sayısı | |
7 | Beden ve Kimlik | Kadir Canatan, Beden Sosyolojisi, Toplumbilim Beden Sosyolojisi Özel sayısı | |
8 | Ara Sınav | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Beden, İmaj ve Estetik Operasyonlar | Kadir Canatan, Beden Sosyolojisi, Toplumbilim Beden Sosyolojisi Özel sayısı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Beden, Tüketim Kültürü ve Sekülerleşme | Kadir Canatan, Beden Sosyolojisi, Toplumbilim Beden Sosyolojisi Özel sayısı | |
11 | Beden ve Tıbbileşme | Kadir Canatan, Beden Sosyolojisi, Toplumbilim Beden Sosyolojisi Özel sayısı | |
12 | Beden, Cinsellik, Cinselliğin Tıbbileştirilmesi | Kadir Canatan, Beden Sosyolojisi, Toplumbilim Beden Sosyolojisi Özel sayısı | |
13 | Beden, Hastalık ve Yaşlılık | Kadir Canatan, Beden Sosyolojisi, Toplumbilim Beden Sosyolojisi Özel sayısı | |
14 | Beden, Organ Bağışı ve Nakli | Kadir Canatan, Beden Sosyolojisi, Toplumbilim Beden Sosyolojisi Özel sayısı | |
15 | Beden, Tıp, Yeni İnsan | Kadir Canatan, Beden Sosyolojisi, Toplumbilim Beden Sosyolojisi Özel sayısı | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |