Genel Bilgi
Kod | ARK518 |
Ad | Jeolojik ve Jeokimyasal Yöntemlerin Arkeometriye Uygulanması II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; jeokimyasal verileri kullanmayı, yorumlamayı öğretmek ve verilerin arkeolojide değerlendirilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders Jeoloji ,Jeokimya , Aletsel analiz yöntemleri, Örnekleme yöntemleri, değerlerinin saptanması ve yorumlanmasını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Analiz Yöntemleri
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Jeoloji- arkeometri ilişkisini Tanımlar |
ÖÇ02 | Jeoloji hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ03 | Kayaç kimyası hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ04 | Analiz yöntemlerini sınıflandırır. |
ÖÇ05 | Analiz yöntemlerini uygulayalar. |
ÖÇ06 | Sonuçları yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilmek, bilgiyi değerlendirebilmek. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik yöntemleri uygulayabilmek | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analiz sonuçlarını bilişim teknolojisi ile açıklayabilmek | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mikroskopik çalışmaları yapabilmek | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası ve farklı alanlardan kişiler ile çalışabilme yetkinliği kazanmak | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik buluntular ve kazı alanında yer alan Arkeo toprakların oluşumu ve çevre ile ilişkilerinin üzerine tartışmalara katılabilmek ve fikirlerini aktarabilmek | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını farklı disiplinlerdeki araştırmacılar ile ulusal ve uluslar arası çalışma ortamlarında yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kazı alanlarından çıkan arkeolojik buluntuların ve toprakların arkeo-çevre özelliklerinin doğa ve fen bilimlerinin yardımı ile arkeometrik ölçümlerini yapabilmek | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Jeolojik tanımlar | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Kayaç nedir, sınıflandırılması | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
3 | Mağmatik kayaçları | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması |
4 | Metamorfik kayaçlar | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
5 | Volkanik kayaçlar | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
6 | Semimanter kayaçlar | araştırma , okuma | |
7 | Analiz yöntemleri | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ödev | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Volimetrik Yöntem, Gravimetrik Yöntem | araştırma, okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
10 | Aletsel analiz analiz Yöntemleri | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Örneklerin Volimetrik yöntemle analizi | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
12 | Örneklerin AAS analiz edilemesi | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Analiz sonuçların değerlendirilmesi | araştırma , okuma | |
14 | analiz sonuçlarının ilgili grafikler üzerinde değerlendirilmesi | anlatım, tartışma, örnek olay | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | kayaç türünün saptanması veya sonuçların yorumlanması | araştırma , okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |