ARK006 Paleoiklim ve Sosyal Değişim

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ARK006
Ad Paleoiklim ve Sosyal Değişim
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BAKİYE EDENS
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı geçmişte değişen iklimi anlamaya yönelik teknikleri ve değişen iklimlerin tarih öncesi toplumları nasıl etkilediğiyle ilgili arkeolojik iddiaları tartışmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders paleoiklimatları ölçmek için kullanılan çeşitli vekilleri ve bu vekillerden elde edilen Pleistosen ve Holosen paleoiklimlerin ve paleo-ortamların anlaşılmasını tartışır. Ders, son 20 bin yıl boyunca, Yakın Doğu ortamındaki çevresel değişimler ve önemli sosyal değişimler arasındaki olası ilişkileri tartışır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Keith D. Alverson, Thomas F. Pedersen, Raymond S. Bradley (ed.), 2003, Paleoclimate, Global Change and the Future

Notlar

Dersler sırasında tavsiye olunacak kaynaklar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Global iklim tarihi kanıtlarını anlar.
ÖÇ02 Bölgesel iklim tarihi kanıtlarını anlar.
ÖÇ03 Vekil verilerden çevresel tarih modellemelerini anlar
ÖÇ04 Prehistoryada kültürel ekoloji analizlerini anlar
ÖÇ05 Yerel çevresel durumlara prehistorik sosyo-ekonomik adaptasyon modellerini anlar.
ÖÇ06 karmaşık toplulukları çevresel baskının nasıl etkilediğini anlar
ÖÇ07 Sosyal değişikliklerde çevresel açıklamaların sınırlarını anlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilmek, bilgiyi değerlendirebilmek. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik yöntemleri uygulayabilmek
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analiz sonuçlarını bilişim teknolojisi ile açıklayabilmek
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mikroskopik çalışmaları yapabilmek
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası ve farklı alanlardan kişiler ile çalışabilme yetkinliği kazanmak 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik buluntular ve kazı alanında yer alan Arkeo toprakların oluşumu ve çevre ile ilişkilerinin üzerine tartışmalara katılabilmek ve fikirlerini aktarabilmek 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmaların süreç ve sonuçlarını farklı disiplinlerdeki araştırmacılar ile ulusal ve uluslar arası çalışma ortamlarında yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kazı alanlarından çıkan arkeolojik buluntuların ve toprakların arkeo-çevre özelliklerinin doğa ve fen bilimlerinin yardımı ile arkeometrik ölçümlerini yapabilmek 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pleistosen ve Holosende paleoiklimsel değisime genel bakışı İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 Jeomorfoloji ve iklimsel modelleşme İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Denizel sediman karotları İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Buz karotları İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Speleotemler İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
6 Islak alanlar ve polen İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
7 Diğer iklim vekilleri İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara Sınav Tavsiye edilmiş kaynaklar ve tutulmuş notlar kullanılmalı. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Geç Pleistosen ve Holosen iklim değişimleri İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
10 Yakın Doğuda bölgesel iklim durumları İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
11 Pleistosen sonunda Natufiyen adaptasyonları İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
12 Tarım başlangıcı, Holosen başlangıcı İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 8.2k olayı ve tarımın yayılımı İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
14 4.2k olayı ve devlet çöküşü İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
15 3.2k olayı ve Deniz Halkları İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem ödevi ve sunum. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem ödevi ve sunum. Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 09:26