Genel Bilgi
Kod | YLARKT702 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ELİF GENÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiyi değerlendirme ve yorumlama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Çalışılacak konu ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemlerinin kullanılarak elde edilen verilerin değerlendirilmesi, yorumlanması ve sonuçlarının bilimsel bir dille sunulmasıdır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Day, R. 2005, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, TÜBİTAK Yayınları, Ankara; Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel yayınlar
Notlar
Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma konusuyla ilgili problemleri tanımlar |
ÖÇ02 | Bir konuyu araştırmak için nereye bakılacağını hatırlar |
ÖÇ03 | Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır |
ÖÇ04 | Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır |
ÖÇ05 | Çalışılacak konuyu bilimsel yöntemlerle ortaya koyar |
ÖÇ06 | Konuyu etik kurallar çerçevesinde inceler |
ÖÇ07 | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak konuyu analiz eder |
ÖÇ08 | Araştırma ve inceleme yöntemleriyle elde edilen sonuçları değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilmek, bilgiyi değerlendirebilmek. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik yöntemleri uygulayabilmek | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analiz sonuçlarını bilişim teknolojisi ile açıklayabilmek | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mikroskopik çalışmaları yapabilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası ve farklı alanlardan kişiler ile çalışabilme yetkinliği kazanmak | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik buluntular ve kazı alanında yer alan Arkeo toprakların oluşumu ve çevre ile ilişkilerinin üzerine tartışmalara katılabilmek ve fikirlerini aktarabilmek | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını farklı disiplinlerdeki araştırmacılar ile ulusal ve uluslar arası çalışma ortamlarında yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kazı alanlarından çıkan arkeolojik buluntuların ve toprakların arkeo-çevre özelliklerinin doğa ve fen bilimlerinin yardımı ile arkeometrik ölçümlerini yapabilmek | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez çalışma konusu ile ilgili bilgilendirme | Day, R. 2005, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, TÜBİTAK Yayınları, Ankara; Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Tez çalışması ile ilgili literatür taraması | Tez konusu ile ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Tez çalışması ile ilgili kaynakları okuma | Tez konusu ile ilgili makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Tez çalışması ile ilgili kaynakları sınıflama | Tez konusu ile ilgili diğer bilimsel yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Tez çalışması ile ilgili kaynak bilgilerden not alma | Tez konusu ile kaynakların belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Tez çalışması ile ilgili kaynakları yazma | bütün kaynakları toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Tez çalışma konusu ile ilgili literatür değerlendirmesi | Kitap ve makalelerden dip not yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Tez konusunun ana ve alt başlıklarının belirlenmesi | Ana ve alt başlıkların seçimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Tez bölümlerinin yazımı | Ana bölümler için okuma metinlerinin düzenlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Tezin alt bölümlerinin yazımı | Alt bölümler için okuma metinlerinin düzenlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Tezin bölümlerinin okuması | Ana bölümlerin yazım kurallarına göre kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tezin alt bölümlerinin okuması | Alt bölümlerin yazım kurallarına göre kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Tezin eksik bölümlerinin düzeltilmesi | Kitap, makale ve diğer bilimsel yayınların kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tezin son kontrolü | Kitap, makale ve diğer bilimsel yayınların eksik bilgilerin düzenlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tezin değerlendirmesi | Genel Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Tezin sunuma hazırlanması | Sunum Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Tezin sunumu | Tezin Sonuçlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 21 | 294 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 21 | 294 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 608 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,32 | ||
AKTS | 24 AKTS |