Genel Bilgi
Kod | BB582 |
Ad | Doğal Soğanlı Süs Bitkileri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Doğal Soğanlı Süs Bitkilerinin klasik ve biyoteknolojik yöntemlerle çoğaltılması ve kullanımı
Dersin İçeriği
Doğal Soğanlı Süs Bitkileri içerisindeki türler detaylı olarak incelenecektir
Dersin Ön Koşulu
Lisans döneminde süs bitkileri dersi almış olmak
Kaynaklar
süs bitkileri ıslahı
Notlar
bitki biyoteknolojisi ve genetik
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilim teknoloji ve öğrenimin kazanımıyla ilgili temel bilgi |
ÖÇ02 | Dünyada süs bitkilerinin üretimi ve ticareti |
ÖÇ03 | Temel kavramları öğrenir |
ÖÇ04 | Yetiştirme tekniklerini bilir |
ÖÇ05 | Türlerin ekolojik isteklerini bilir |
ÖÇ06 | Bİyoteknolojik yöntemlerle çoğaltım |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebili, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özel konularda uzmanlaşır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dünyada süs bitkileri üretimi | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri, Anlatım |
2 | Türkiyede süs bitkileri üretimi | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
3 | Dünyada ve Türkiyede Doğal Soganlı bitkilerin Üretilmesi | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
4 | Lale Üretimi | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
5 | Orkide Üretimi | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
6 | Acı çiğdem Üretimi | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
7 | Çiğdem Üretimi, | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Sİklamen Üretimi | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
10 | Biyoteknolojik yöntemlerle üretim | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Anlatım |
11 | Türlerin karakterizasyonu | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Türlerin Sınıflandırılması | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Anlatım |
13 | Arazi çalışması 1 | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Arazi çalışması 2 | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Pazarlama | Ders ile ilgili bilgilerin okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |